تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن 

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۶۳۷۶٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۱۲ مارس) کاهش یابد .

همانطور که روز گذشته گفتیم حرکت اصلاحی که از این سطح آغاز شده تکمیل گردیده است و این موضوع نشان می دهد که همچنان فشارهای نزولی پابرجاست و از این رو، تمرکز می بایست بر ادامه روند نزولی باشد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این حرکت اصلاحی در قالب سه موج a و b و c شکل گرفته است که موج c در اطراف سطح مقاومت ۶۵۴۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶  درصدی از موج نزولی ۷۰۸۵٫۷۵ به ۶۳۷۶٫۲۵ ) قرار گرفته است.

این سه سوج خود یک موج بزرگتر (۴) تشکیل می دهند که انتظار داریم  قیمت جهانی مس کلا در موج نزولی (۵) تحت فشارهای نزولی قرار گیرد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که سطح مقاومت ۶۵۴۴ طی چندین مرتبه مانع از ادامه حرکت صعودی مس شده است و اکنون به نظر می رسد حرکت صعودی از تب و تاب افتاده است و برای امروز می بایست منتظر کاهش قیمت به سوی سطح ۶۳۷۶٫۲۵ دلار/تن باشیم که در نمودار زیر دیده می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن کاملا به وضوح مشخص است که حرکت اصلاحی در اطراف خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۱۶۷۱٫۲۵ دلار/تن تکمیل شده است .

برای امروز پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۱۷۲۱ را لمس کند و این سطح حمایت کاملا مشخص است که بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۱۶۷۱٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۳ فوریه) به ۱۸۰۲ ( بالاترین سطح روز ۶ مارس) قرار دارد.

این حرکت اصلاحی صرفا در جهت برگشت قیمت به سوی خط روند افزایشی رسم شده می باشد و ظاهرا قیمت قدرت عبور از این خط روند را نداشته است و بنابراین برای امروز می بایست منتظر کاهش قیمت به سوی سطح ۱۷۲۱ باشیم.

در حرکت صعودی نفوذ قیمت به بالای سطح ۱۷۴۲ موجب استمرار موج برگشتی به سوی سطح ۱۷۵۲ یعنی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی می گردد.

فعلا این حرکت صعودی در خط روند با مانع بسیار محکمی مواجه است و تا زمانیکه در زیر این خط روند قرار دارد احتمالاً فرصتهایی برای فروش آلومینیم در زیر این خط با هدف ۱۷۲۱ دلار/تن بوجود آید .

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم