تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

روزهای گذشته بازار به شدت آرام بوده است و شاهد تحرک چندانی نبودیم . رفتار یورو در برابر اکثر ارزها در وضعیتی خنثی قرار دارد و بازار فاقد جهت خاصی است .

 این مسئله بیشتر به دلیل فضای انتظار گونه ای است که بازار را احاطه کرده است . در نوشتار های گذشته به این مسئله اشاره کردیم که از نظر تکنیکی عطش شدیدی برای خرید یورو وجود دارد و اما بازار بهانه خاصی نیافته است.

در چنین وضعیتی ظاهرا بازیگران بزرگ بازار برای روشن تر شدن اوضاع بهترین پوزیشن را صبوری می دانند تا امشب خبر ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران منتشر شود.

مهمترین رویداد خبری امروز، اعلام تصمیمات کمیته سیاستگذاری پولی ایالات متحده (FOMC) در ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران است و بازار از این جهت به آن علاقمند است که ممکن است اطلاعاتی در خصوص آینده نرخ بهره منتشر شود.  

همچنان قیمت مابین نرخهای ۱٫۳۸۲۵ و ۱٫۳۹۶۷ در نوسان است و بازار به انتظار اعلام تصمیمات FOMC در معاملات امروز است.

از دیدگاه تکنیکال قیمت این زوج ارز فعلا قادر به ادامه رشد نیست و بیشتر متمایل به اصلاح و برگشت می باشد و ورود به خرید فعلا دلیل تکنیکالی قانع کننده‌ای ندارد مگر آنکه بیانیه امشب بانک مرکزی آمریکا ملایم (dovish) باشد که باعث شود قیمت از سطح ۱٫۳۹۶۷ (بالاترین سطح سال ۲۰۱۴ تا کنون) عبور کند.

در حال حاضر و در آستانه جلسه بانک مرکزی آمریکا، سفارشات فروش به ترتیب در نقاط دیروز یعنی ۱٫۳۹۵۰ ، ۱٫۳۹۷۰ الی سد مستحکم ۱٫۴۰۰۰ قرار دارند.

چنانچه مجموع دلایل تکنیکال و همچنین نیروهای بازار منجر به تثبیت قیمت در زیر سطوح ۱٫۳۹۵۰ و ۱٫۳۹۷۰ شوند، آنگاه قیمت در پی رسیدن به نقاط  ۱٫۳۸۷۵ و ۱٫۳۸۷۰ الی ۱٫۳۸۶۰ و ۱٫۳۸۵۰ خواهد بود.

معامله گران می بایست توجه داشته باشند که این حرکت صعودی در سطوح ۱٫۳۹۵۰ و ۱٫۳۹۷۰ الی ۱٫۴۰۰۰ با مانع بسیار محکمی مواجه است و احتمالاً فرصتهایی برای فروش در این سطوح بوجود آید.

خط میانگین متحرک ۱۰ روزه فعلا بر روی نرخ ۱٫۳۸۹۳ قرار دارد. در حال حاضر، حرکت این زوج در روندی خنثی مابین نرخهای ۱٫۳۸۲۵ الی ۱٫۳۹۶۷ قرار دارد و از این رو، تا زمان شروع یک حرکت مشخص، می بایست به انتظار بیانیه بانک مرکزی آمریکا در ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران ماند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو