تحلیل چشم انداز قیمت جهانی اونس نقره در طی ۲ الی ۳ ماهه آینده

برای قیمت جهانی اونس نقره همچنان به ادامه روند نزولی در طی ۲ الی ۳ ماهه آینده معتقدیم و از این رو تحولات تکنیکی و بنیادی بازار می تواند فرصتی برای ورود به پوزیشنهای بیشتر فروش فراهم آورد و انتظار می رود معامله گران را بیشتر وادار به گرفتن پوزیشن های فروش نماید.

به همین خاطر پیش بینی می کنیم که در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۴ قیمت هر اونس نقره دو مرتبه به سطح ۱۸٫۱۲ دلار کاهش یابد و حتی ممکن است که از این سطح عبور کند و تا سطح ۱۴٫۳۸ سقوط کند که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۸٫۴۲ (پایین ترین سطح ماه اکتبر ۲۰۰۸ به ۴۹٫۵۱ (بالاترین سطح ماه آوریل ۲۰۱۱) تشکیل شده است.

این سطح حمایت دو بار موجب اصلاح قیمت شده است یکی در ماه ژوئن ۲۰۱۳ و دیگری در ماه ژانویه ۲۰۱۴ . هر دو موج اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۲۴٫۱۲ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) بوده است و همانطور که در نمودار می بینیم بیشتر از آن نتوانسته که بالاتر رود.

به باور ما این دو موج اصلاحی صرفا یک افزایش بسیار کوچک در جهت خلاف روند نزولی بلند مدتی است که از سطح ۴۹٫۵۱ شروع شده است.

به اعتقاد ما از آنجایی که قیمت در زیر سطح ۲۱٫۰۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) تثبیت شده است ، فروشندگان همچنان با قدرت به حرکت ادامه می دهند و در این موج می توانند در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۴ قیمت نقره را تا سطح ۱۴٫۳۸ یعنی تا خط فیبوناجی ۷۶٫۴ درصدی (از افزایش ۳٫۵۳ پایین ترین سطح سال ۱۹۹۹ به ۴۹٫۵۱ ) پایین آورند.

با نگاهی به تصویر بلند مدت، روند نزولی نقره همچنان پایدار است و از این رو حتی در صورت شروع حرکت اصلاحی، فرصتهای فروش قابل توجهی در اطراف نزدیکی سطح مقاومت ۲۴٫۱۲ بوجود خواهد آمد. در نمودار بعدی می بینیم که موج دوم این حرکت اصلاحی به اتمام رسیده است.

کاملا مشخص است که موج افزایشی اخیر از سطح ۱۸٫۱۹ صرفا یک حرکت اصلاحی در قالب سه موج a , b , c  بوده است که موج c بسیار کوتاهتر از دو موج قبلی خود بوده است.

این سناریو که موج c کوتاهتر از دو موج قبلی است خود گواهی در جهت عدم توانایی و قدرت روند افزایشی است و از آنجایی که با تشکیل این دو موج اصلاحی شاهد یک الگوی مثلثی هستیم ، هم اکنون قیمت در حال کاهش به سوی ضلع پایینی این الگو می باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک چنانچه قیمت اونس نقره  بتواند به زیر سطح ۱۸٫۸۰ (پایین ترین سطح روز ۳۱ دسامبر ۲۰۱۳) برسد تاییدی برای سقوط قیمت به ترتیب به سوی سطوح ۱۸٫۱۲ و ۱۴٫۳۸ دلار در طی ۲ الی ۳ ماهه آینده می باشد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ماهیانه قیمت جهانی اونس نقره

اونس نقره

نمودار روند تغییرات هفتگی قیمت جهانی اونس نقره

اونس نقره