تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

امروز با توجه به برخورد قیمت به منطقه حمایتی ۱٫۳۷۳۰ – ۱٫۳۷۲۵ در نمودار یورو انتظار رشد را داریم زیرا برخی از سفارشات خرید یورو به ترتیب در حوالی ۱٫۳۷۳۰ – ۱٫۳۷۲۵ و بعدی در ۱٫۳۷۱۰ الی ۱٫۳۷۰۰ چیده شده اند.

سفارشات فروش امروز نیز به ترتیب در چندین مرحله ۱٫۳۸۰۰ ، ۱٫۳۸۴۰ ، ۱٫۳۸۵۰ و ۱٫۳۸۸۰ الی منطقه ۱٫۳۹۰۰ و ۱٫۳۹۱۰ وجود دارند.

لذا در بالای سطح ۱٫۳۸۰۰ توصیه می کنیم معامله گران بیشتر دقت کنند و احتمال نزول یورو را در اطراف این سطوح در دستور کار داشته باشند مخصوصا که امروز شاخص تورم مصرف کنندگان اروپا (CPI) در ماه مارس با ثبت ۰٫۵%+ به پایین ترین سطح خود از ماه نوامبر ۲۰۰۹ به این سو کاهش یافت .

شاخصهای اقتصادی اخیر اروپا نشان از شروع کاهش تورمی می دهد و این موضوع ممکن است در نشست روز پنجشنبه فشار بیشتری به بانک مرکزی اروپا برای کاهش نرخ بهره وارد کند.

این جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) و کنفرانس خبری آقای دراقی محرک قابل توجهی برای تعیین جهت حرکت یورو به شمار می رود.

از نظر تحلیل تکنیکال خط میانگین متحرک ۵۵ روزه بر روی نرخ ۱٫۳۷۱۵ و خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته بر روی ۱٫۳۷۹۴ و خط میانگین متحرک ۱۰ و ۲۱ روزه به ترتیب بر روی نرخهای ۱٫۳۸۰۵ و ۱٫۳۸۲۵ قرار گرفته اند.

بنابراین برای امروز هرگونه حرکت صعودی در سطوح ۱٫۳۸۰۰ و ۱٫۳۸۴۰ و ۱٫۳۸۵۰ با مقاومتهای جدی همراه خواهد بود که می تواند فرصتهای مناسبی برای فروش را فراهم کند.

در سایر تحولات و در زوج ارز دلار- ین ژاپن اگر به جمله معروف ” روند دوست شما است” توجه کنیم، همچنان باید در انتظار ادامه حرکت افزایشی باشیم و از این رو، معامله گران در نرخهای بالای ۱۰۳٫۰۰ وارد پوزیشن های خرید شده اند.

در صورت شکسته شدن سطح ۱۰۳٫۳۰ (خط بولینجر باند سی روزه) و ۱۰۳٫۴۳ (بالاترین سطح روز ۱۱ مارس) قیمت تا سطوح ۱۰۳٫۷۷ (بالاترین سطح روز ۷ مارس) و ۱۰۴٫۰۰ الی ۱۰۴٫۳۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱۰۵٫۴۲ به ۱۰۰٫۷۶) صعود خواهد کرد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت براحتی توانسته است که به بالای سطح ۱۰۳٫۱۱ ( خط روند کاهشی رسم شده) و سقف ابر ایچیموکوی سبز رنگ یعنی به بالای نرخ ۱۰۳٫۱۰ افزایش یابد و با توجه به این تحولات روند صعودی این زوج ارز با هدف ۱۰۴٫۳۲ آغاز شده است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن