تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

حرکت نزولی قیمت جهانی اونس طلا که از ابتدای هفته آغاز شد، همچنان ادامه دارد و در حال حاضر به پایین ترین قیمتهای ۷ هفته گذشته نزدیک شده است که نشان دهنده تلاش مجدد فروشندگان برای عبور از منطقه حمایت ۱۲۸۰ – ۱۲۷۵ و حرکت به سوی نرخهای پایین تر می باشد.

عدم توانایی قیمت برای تثبیت در بالای نرخ ۱۳۰۰ احتمال شروع مجدد روند نزولی را فراهم کرده و امروز نیز با شکسته شدن سطح ۱۲۸۰ حرکت نزولی شدت بیشتری خواهد گرفت .

از این رو انتظار می رود حرکت کاهشی قیمت تا نرخهای ۱۲۷۵ و ۱۲۷۱ ادامه یابد. در نزدیکی این منطقه می توان از پوزیشن فروش خارج شد و بار دیگر هنگام سقوط قیمت به زیر سطح ۱۲۷۱ وارد پوزیشن فروش گردید.

کاهش تقاضای فیزیکی معامله گران چینی نیز مهمترین عامل افت قیمت جهانی طلا در کنار سایر عوامل است و سرمایه ها از  صندوقهای سرمایه گذاری طلا خارج می شود و به سوی بازارها سهام در حال حرکت است بطوریکه امروز شاخصهای اصلی سهام آسیا به بالاترین نرخهای خود در طی ۴ ماهه گذشته رسیدند.

همانطور که می دانیم تغییرات قیمت در بازار جهانی طلا عمدتاً تحت تاثیر نوسانات سایر بازارهای سرمایه ، تقاضای فیزیکی و تغییرات در ذخایر صندوق اسپایدر است و با برجسته شدن یکی از این بازارها، تغییرات قیمت بازار جهانی طلا بر مبنای آن صورت می گیرد.

صندوق اسپایدر پس از دو روز وقفه در معاملات خود، ۳٫۸۹ تن از ذخیره طلای خود را فروخت و هم اکنون کل موجودی ذخایر طلای این صندوق ۸۱۳٫۰۸ تن می باشد.

در هر صورت همانطور که در چشم انداز فصلی دیروز به طور مفصل اشاره کردیم موج نزولی C در حال تشکیل است و به کسانی که دارای پوزیشن فروش هستند توصیه می شود که دقت لازم به عمل آورند زیرا در این موج امکان کاهش قیمت تا حدود ۱۲۰۰ دلار در طی ۲ الی ۳ ماهه آینده همچنان وجود دارد.

نمودار روند تغییرات هفتگی قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا