تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

همانگونه که در نمودار زیر مشخص است قیمت نفت خام سبک آمریکا پس از برخورد با مقاومت ۲۳٫۶ درصدی فیبوناچی واکنش نشان داده و نتوانسته که با قدرت از این مقاومت فیبوناچی عبور کند.

در تایم فریم یک ساعته معتقدیم تا زمانیکه قیمت در زیر سطح مقاومت اولیه ۱۰۲٫۲۲ (بالاترین سطح روز ۲۸ مارس) قرار دارد، تا سطح ۱۰۰٫۳۷ دلار/بشکه کاهش یابد.

به باور ما در معاملات امروز حرکت صعودی دوام چندانی نخواهد داشت زیرا سطح مقاومت ۱۰۲٫۲۲ مانع از استمرار هر گونه حرکت صعودی می شود.

در صورت ادامه روند نزولی، شکسته شدن سطح حمایت ۱۰۰٫۴۵ راه را برای سقوط بیشتر قیمت به ترتیب تا نرخهای ۹۹٫۴۰ و ۹۸٫۳۰ هموار خواهد کرد.

تنها در صورت شکسته شدن قیمت در بالای سطح ۱۰۲٫۲۲ می بایست در فرضیه معاملاتی تجدید نظر کرد زیرا ممکن است قیمت را تا نرخهای ۱۰۳٫۲۵ و ۱۰۳٫۹۹ برساند.

فشارهای تکنیکال و فاندامنتال به این نکته اشاره دارد که در دراز مدت قیمت نفت خام قادر به حمایت بیشتر از حرکت صعودی اخیر که از اطراف سطح ۹۰٫۶۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) شروع شده نخواهد بود و از این رو، احتمال ادامه حرکت نزولی بیشتر از صعودی است.

با نگاهی به تصویر بلند مدت در نمودار زیر نیز، روند نزولی در موج C همچنان پایدار است و از این رو در میان مدت (طی ۲ الی ۴ هفته) حتی در صورت شروع حرکت اصلاحی فرصتهای فروش قابل توجهی بوجود خواهد آمد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار پایین تغییرات قیمت نفت برنت در تایم فریم روزانه را نشان میدهد. برای قیمت نفت برنت دریای شمال امروز پیش بینی می کنیم که به حدود سطح ۱۰۷٫۰۵ دلار/بشکه کاهش یابد زیرا قیمت با مقاومت جدی ۱۰۸٫۲۲ روبرو است .

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود با شکسته شدن سطح پایینی مثلث، سیگنال ادامه روند نزولی قبلی صادر شده که با توجه با اندازه قاعده مثلث، هدف این الگوی نزولی در طی ۲ الی ۳ ماهه آینده محدوده ۱۰۰٫۲۱ می باشد و همانطور که دیروز گفتیم ممکن است در چشم انداز سه ماهه خود به زیر آن کاهش یابد و حتی تا حدود ۹۴٫۹۲ سقوط کند.

در نمودار پایین به وضوح مشخص گردیده است که روند اصلاح قیمت نفت برنت بعد از رسیدن به سطح فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی متوقف شده است و قیمت بعد از آن کاهش یافته و اکنون از الگوی مثلث تقریبا دو ساله خود خارج شده است.

بنابراین در صورتیکه فروشندگان به ادامه تضعیف بیشتر آن اقدام کنند و قیمت در زیر سطح حمایت ۱۰۷٫۰۵ تثبیت شود (یک کندل ۲ ساعته در زیر آن بسته شود) چرخ حرکت به کاهش قیمت به سوی سطح ۱۰۳٫۴۸ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) حرکت خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت