تحلیل چشم انداز قیمت جهانی مس در طی ۲ الی ۳ ماهه آینده 

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که این فلز در طی ۲ الی ۳ ماهه آینده کمترین جذابیت را برای انجام معاملات خرید داشته باشد خصوصاً آنکه محرکهای کاهشی این فلز همان هایی است که آلومینیم را حرکت می دهد.

از این رو برای چشم انداز سه ماهه پیش بینی می کنیم که قیمت هر تن مس سطح حمایت ۶۰۴۹ دلار/تن را لمس کند و حتی این احتمال قویا وجود دارد که بتواند از این سطح عبور کند و تا سطح ۵۶۳۸ کاهش یابد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت مس به زیر سطح حمایت ۶۵۰۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از افزایش ۲۸۲۵ – کمترین سطح دسامبر ۲۰۰۸ به بالاترین سطح فوریه ۲۰۱۱ یعنی ۱۰۱۹۰) رسیده است.

به باور ما زمانی می توان از شکست قاطع این سطح اطمینان یافت که قیمت به زیر سطح ۶۳۲۱ (پایین ترین سطح روز ۱۹ مارس) کاهش یابد.

از نظر تکنیکی، حرکت در روندی نزولی ادامه خواهد یافت و شکسته شدن سطح ۶۰۴۹ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش تا هدف ۵۶۳۸ ( بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) است.

سطح حمایت نزدیک محدوده ۶۰۴۹ یعنی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C که از سطح ۸۷۶۵ (بالاترین سطح ماه فوریه ۲۰۱۲) شروع شده قرار دارد و یاداوری می شود تنها به شرط اینکه سطح ۶۰۴۹ شکسته شود آن وقت می توان نسبت به هدف ۵۶۳۸ اطمینان بیشتری پیدا کرد.

از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت همانطور که می دانیم موج C از شتاب و نوسانات بیشتری برخوردار است و ممکن است قیمت را در این موج تا حدود ۵۲۱۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایین بیاورد که البته این مشروط به شکست سطح ۵۶۳۸ می باشد.

تمرکز بازار به این موضوع است که تا چه مدت قیمت جهانی مس می تواند در اطراف سطح ۶۵۰۸ باقی بماند و تا چه نرخهای می تواند اصلاح و برگشت داشته باشد.

بررسی سطوح فیبوناچی از حرکت پنج موجی کاهشی از ۷۲۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۹ فوریه) بیانگر آن است که سطح مقاومت قوی بر روی نرخ ۶۶۶۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار دارد که می تواند مانع جدی در برابر هر گونه حرکت اصلاحی باشد.

به باور ما حرکت برگشتی که از سطح ۶۳۲۱ (پایین ترین سطح روز ۱۹ مارس) شروع شده است صرفا در جهت یک حرکت پول بک به سوی سطح حمایت قبلی یعنی سطح ۶۶۰۲ (پایین ترین سطح روز ۲۵ ژوئن ۲۰۱۳) می باشد و حتی در صورت استمرار اصلاح با مقاومت دیگری بر روی سطح مقاومت قوی و مستحکم ۶۶۶۴ مواجه است و حداکثر حرکت این موج اصلاحی در حدود سطح ۶۷۷۱ می تواند باشد که بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی قرار گرفته است.

با توجه به اینکه یکی از ویژگی های موج C شتاب و نوسان شدید آن است به احتمال زیاد قیمت جهانی مس در طی ۲ الی ۴ هفته آینده بین محدوده ۶۳۲۱ و ۶۶۶۴ دلار/تن در نوسان خواهد بود تا پس از آن دوباره با کاهش قیمت به اهداف اشاره شده مواجه شود.

لازم به ذکر است که در تحلیل روزانه قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن با سطح مقاومتهای ۱۷۹۴ و ۱۸۰۳ حمایتهای ۱۷۸۱ و ۱۷۶۶ مواجه است و شکست یکی از این مناطق جهت امروز قیمت آلومینیم آلیاژی را مشخص می سازد.

نمودار روند تغییرات هفتگی قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس