تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

برای امروز همچنان باید در انتظار ورود به پوزیشن های خرید و فروش در سطوح مشخص باشیم و از این رو، معامله گران در نرخهای بالا یعنی از سطوح ۱٫۳۸۰۰ و ۱٫۳۸۴۰ و ۱٫۳۸۵۰ الی ۱٫۳۸۸۰ وارد پوزیشن های فروش خواهند شد و در سطوح ۱٫۳۷۴۰ و ۱٫۳۷۳۰ و ۱٫۳۷۲۵ الی ۱٫۳۷۱۰ و ۱٫۳۷۰۰ وارد پوزیشن های خرید می شوند.

با این حال، علیرغم آنکه از نظر تکنیکی احتمال ادامه حرکت افزایشی در واکنش به آمارهای مثبت امروز مدیران خرید بخش کارخانه ای اسپانیا و کاهش تعداد بیکاران آلمان وجود دارد در محدوده ۱٫۳۸۰۰ و ۱٫۳۸۴۰ – ۱٫۳۸۵۰ تا ۱٫۳۸۸۰ سفارشهای فروش زیادی بیشتر دیده می شوند که در نتیجه، احتمال بازگشت روند نزولی به سوی ۱٫۳۷۴۰ بیشتر می شود.

خط میانگین متحرک ۲۱ روزه بر روی نرخ ۱٫۳۸۲۸ و بالاترین سطح روز ۲۵ مارس بر روی نرخ ۱٫۳۸۴۸ قرار دارند که مقاومت جدی محسوب می شوند.

پایین ترین سطح روز ۳۱ مارس بر روی نرخ ۱٫۳۷۲۱ و خط میانگین متحرک ۵۵ روزه نیز بر روی نرخ ۱٫۳۷۱۶ واقع شده اند که محدوده کف محکمی در کوتاه مدت برای یورو محسوب می شود.

بنابراین برای امروز محدوده ۱٫۳۷۴۰ تا ۱٫۳۷۰۰ می تواند فرصتهایی برای ورود به پوزیشن های خرید و محدوده نرخهای ۱٫۳۸۰۰ و ۱٫۳۸۴۰ و ۱٫۳۸۵۰ و در ادامه ۱٫۳۸۸۰ فرصتهای برای پوزیشن های فروش ایجاد کند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

از آنجاییکه روند افزایشی این زوج ارز همچنان پایدار است، تمایلی برای ورود به پوزیشن فروش نخواهیم داشت و بیشتر ترجیح می دهیم همچنان در نرخهای پایین وارد پوزیشن های خرید با هدف ۱۰۳٫۵۰ باشیم .

چنانچه این سطح نیز شکسته شود هدفهای بعدی به ترتیب بر روی ۱۰۳٫۷۷ (بالاترین سطح روز ۷ مارس) و ۱۰۳٫۹۷ و ۱۰۴٫۰۰ می باشد.

در نمودار زیر مشخص است که قیمت این زوج ارز توانسته که خود را کاملا در بالای سقف ابر ایچیموکوی سبز رنگ تثبیت کند. سطوح حمایت نیز به ترتیب در نرخهای ۱۰۲٫۸۰ و ۱۰۲٫۷۰ بعدی ۱۰۲٫۴۸ الی ۱۰۲٫۴۵ (کف ابر ایچیموکوی) می باشد.

با توجه به قرار داشتن قیمت در بالای سقف ابر ایچیموکوی احتمال ادامه حرکت صعودی زیاد است مخصوصا اگر سطح مقاومت ۱۰۳٫۵۰ شکسته شود آن وقت دستورات خرید زیادی وارد بازار خواهند شد.

در حال حاضر، با هر گونه حرکت اصلاحی قیمت به نرخهای پایین در سطوح ۱۰۲٫۸۰ الی ۱۰۲٫۴۰ فرصتهایی برای خرید و با صعود قیمت به بالای نرخهای ۱۰۳٫۵۰ زمینه برای صعود بیشتر فراهم می شود.

در سایر تحولات و در زوج ارز یورو – ین ژاپن سفارشات خرید امروز در حوالی سطح ۱۴۱٫۵۰ سفارشات فروش به ترتیب در نقاط ۱۴۲٫۷۰ ، ۱۴۲٫۸۰  و ۱۴۲٫۹۰ الی ۱۴۳٫۰۰ چیده شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن