تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که حرکت اصلاحی که از سطح ۱۲۷۷٫۲۹ (پایین ترین سطح ۷ هفته اخیر) شروع شده در نزدیکی سطح مقاومت ۱۲۸۸ خاتمه یابد و به سوی تارگت و هدف ۱۲۷۱ که قبلا بدان اشاره کردیم کاهش یابد. در حرکت افزایشی کوتاه مدت ، تنها به شرط تثبیت ۲ ساعته بالای مقاومت ۱۲۸۸ می تواند تا حدود ۱۲۹۹ و ۱۳۰۶ اصلاح کند.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی c که از سطح ۱۳۴۲٫۴۳ (بالاترین سطح روز ۲۱ مارس) آغاز گردیده قرار گرفته است و  اکنون در موج c در حال پیشروی است و ممکن است در این موج قیمت را تا سطح فیبوناچی ۱۰۰ درصدی یعنی ۱۲۷۱ پایین آورد.

البته انتظار داریم پس از آنکه قیمت به نزدیکی سطح حمایت ۱۲۷۱ رسید احتمالا یک حرکت اصلاحی و افزایشی داشته باشیم زیرا تحولات قیمت در طی چند هفته گذشته همانطور که در نمودار زیر می بینیم نشان داده است که حرکات اصلاحی اخیر از اطراف سطوح حمایت مثل خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی در نرخ ۱۳۰۷ و ۶۱٫۸ درصدی در نرخ ۱۲۹۹ و خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی در سطح ۱۲۸۸ رخ داده اند. این حرکات اصلاحی بسیار ضعیف و کوچک بوده اند و قدرت چندانی برای نفوذ به بالای خط مقاومت اولیه فیبوناچی خود را نداشته اند.

بنابراین از لحاظ تئوری الیوت نزدیک ترین هدف برای موج نزولی c در محدوده نزدیکی ۱۲۷۱ می باشد. این هدف برای یک دوره کوتاه مدت تخمین زده می شود و یادآوری می شود ممکن است بعد از لمس این سطح شاهد برگشت و اصلاح قیمت باشیم مخصوصا با توجه به اینکه تقاضای خرید فیزیکی چینی ها برای اولین بار از اوایل ماه مارس به این سو حق پرییمیوم آن (premium) یک دلار گرانتر از قیمت نقدی بازار لندن شده است و این نشاندهنده رشد اندک در خریدهای فیزیکی می باشد.

قبلا (یعنی از اوایل ماه مارس) به خاطر خریدهای ضعیف فیزیکی چینی ها این میزان ۸ الی ۱۰ دلار ارزانتر از قیمت نقدی بازار بود. بیشترین حق پریمیوم طلای چینی ها بیش از ۲۰ دلار بود که در ماه ژانویه (قبل از تعطیلات سال نو چینی ها) شاهد بودیم.

بنابراین باید توجه داشت که هر چقدر حق پریمیوم (premium) خرید فیزیکی چینی ها بیشتر باشد موید افزایش تقاضای خریدهای فیزیکی است و هرچه قدر این میزان نسبت به قیمت نقدی بازار لندن ارزانتر باشد (discount) نشاندهنده کمبود خریدهای فیزیکی طلا توسط چینی ها می باشد.

برخی از کارشناسان بازار جهانی طلا نیز از قرار گرفتن قیمت اونس طلا در محدوده ۱۲۵۰ و ۱۳۳۰ در طول ماه آوریل خبر می دهند که این پیش بینی نیز در نوع خود قابل تامل است و این به معنای آن است که قیمت اونس طلا آرام آرام در حال رسیدن به منطقه کف و حمایتهای مهم خود می باشد و ممکن است بعد از تکمیل شدن این موج نزولی c بعد از آن قیمت مقداری احیا شود و حرکات اصلاحی داشته باشیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا