تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

در نمودار پایین که قیمت نفت خام سبک آمریکا را در چارت ۱ ساعته نشان می دهد به سطح حمایت ۹۹٫۲۴ دلار/بشکه دقت کنید. این سطح فعلا مانع از ریزش قیمت شده است و احتمالا برای امروز مدتی در بالای این سطح حمایت در نوسان خواهد بود یا اینکه مقداری به سوی سطح مقاومت ۱۰۰٫۳۹ اصلاح جزئی کند تا دوباره با کاهش قیمت مواجه شود.

همانطور که در نمودار زیر می بینیم این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی c که از سطح ۱۰۲٫۲۴ (بالاترین سطح روز ۲۸ مارس) شروع شده قرار دارد و تنها به شرط آنکه قیمت به زیر سطح ۹۹٫۲۴ برسد می تواند تا حدود ۹۷٫۳۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) سقوط کند.

سطح حمایت قبلی که بر روی نرخ ۱۰۰٫۳۹ قرار داشت نتوانست موجب اصلاح قیمت گردد و احتمالا برای امروز این سطح حمایتی که بر روی نرخ ۹۹٫۲۴ قرار دارد بتواند حداقل موجب حرکت اصلاحی به سوی خط روند افزایشی رسم شده که از سطح ۹۷٫۳۷ (پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) کشیده شده گردد.

یادآوری می شود که سقوط قیمت در زیر نرخ ۹۹٫۲۴ راه را برای فرود قیمت نفت خام سبک آمریکا تا نرخ ۹۷٫۳۹ هموار خواهد ساخت. سطح مقاومت فعلی در محدوده نرخهای ۱۰۰ و ۱۰۰٫۳۹ دلار/بشکه قرار دارد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

در نمودار قیمت نفت برنت مشاهده می کنید که پس از ریزش قیمتی، نفت برنت به خط فیبوناچی ۵۰ درصدی یعنی سطح ۱۰۴٫۹۰ دلار/بشکه واکنش نشان داده است و تا حدودی اصلاح قیمتی را تجربه کرده است .

در حال حاضر در نقطه بین ۱۰۴٫۹۰ و ۱۰۵٫۷۲ قرار دارد که هم با مقاومت ۳۸٫۲ درصد فیبوناچی و هم حمایت ۵۰ درصدی فیبوناچی از موج نزولی C که از سطح ۱۰۸٫۳۹ (بالاترین سطح روز ۲۸ مارس) شروع شده مواجه است که البته به باور ما این حرکت اصلاحی در حدود منطقه نزدیکی ۱۰۵٫۷۲ پایان می یابد و انتظار داریم بعد از آن به سوی سطح حمایت ۱۰۴٫۹۰ کاهش یابد.

این موج نزولی حتی قدرت کاهش قیمت نفت برنت به ترتیب به محدوده ۱۰۴٫۰۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و ۱۰۳٫۰۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) الی ۱۰۱٫۴۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) را دارد.

در حرکت نزولی نفود قیمت به زیر سطح ۱۰۴٫۹۰ موجب تایید سناریوی کاهشی به سوی سطح ۱۰۴٫۰۸ می گردد این در حالی است که افزایش قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۰۵٫۷۲ تنها موجب افزایش اندک و محدود به سطح ۱۰۶٫۱۳ می گردد و بالاتر از آن مورد توجه نیست زیرا مقاومت مستحکم قیمت در محدوده ۱۰۶٫۷۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار دارد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت