تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

این هفته بازارها در انتظار اعلام تصمیم بانک مرکزی اروپا (ECB) در خصوص نرخ بهره و سیاستهای پولی در روز پنجشنبه هستند. پیش بینی بازارها عدم تغییر نرخ بهره فعلی (۰٫۲۵ درصد) است اما مطابق همیشه، ارزیابی بانک مرکزی اروپا از چشم انداز اقتصادی اروپا مورد توجه شدید بازار خواهد بود.

علیرغم برخی انتظارات بازار از اجرای محرکهای مالی و انبساطی بانک مرکزی اروپا که به خاطر نگرانی ها از تورم منفی بوجود آمده است، ما پیش بینی می کنیم که فردا بانک مرکزی اروپا هیچ اقدامی در جهت کاهش نرخ بهره یا سیاستهای انبساطی جدید انجام ندهد که همین می تواند مقداری به تقویت یورو کمک کند.

در حالت کلی نیز برای معاملات امروز همزمان با افزایش قیمت، چینش سفارشات فروش یورو به ترتیب در نرخهای ۱٫۳۸۳۰ ، ۱٫۳۸۴۰ ، ۱٫۳۸۵۰ ، ۱٫۳۸۸۰ الی منطقه ۱٫۳۹۰۰ و ۱٫۳۹۱۰ قرار دارند.

سفارشات خرید امروز نیز در منطقه حول و حوش ۱٫۳۷۷۰ و ۱٫۳۷۴۰ دیده می شوند. نمودار روزانه قیمت یورو نشان می دهد که پس افت قیمت به حمایت ۱٫۳۷۷۰ و ۱٫۳۷۴۰ برخورد کرده است و نسبت به آن واکنش نشان داده است.

همچنین در تحولات تکنیکی قیمت حرکت افزایشی دیده می شوذ که برای مدت کوتاهی بالای ۱٫۳۸۰۰ مانده است و پس از عبور مجدد از ۱٫۳۸۱۰ به صورت مقاومت عملکرده و مانع از رشد قیمت به بالای سطح ۱٫۳۸۲۸ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) شده است که می تواند نوید پایان افزایش را بدهد.

بنابراین برای امروز خبرهای رسیده مبنی بر تشکیل پوزیشن های خرید در نرخهای نزدیک به ۱٫۳۷۷۰ و ۱٫۳۷۴۰ سفارشهای فروش به ترتیب در حوالی نقاط ۱٫۳۸۳۰ ، ۱٫۳۸۴۰ ، ۱٫۳۸۵۰ ، ۱٫۳۸۸۰ و ۱٫۳۹۰۰ الی ۱٫۳۹۱۰ وجود دارند.

در زوج ارز دلار- ین ژاپن همانطور که در نمودار زیر مشخص است پس از شکسته شدن سطح مقاومت ۱۰۳٫۰۰ و ۱۰۳٫۵۰ حرکت افزایشی قیمت ادامه یافت و هم اکنون به بالاترین نرخهای ۱۰ هفته گذشته صعود کرده است اما اکنون قیمت با سطوح مقاومت ۱۰۴٫۰۰ ، ۱۰۴٫۱۵ الی ۱۰۴٫۲۰ مواجه است .

انتظار می رود که سطح حمایت امروز بر روی نرخهای ۱۰۳٫۴۰ و ۱۰۳٫۳۰ قرار گیرد که سفارشات خرید امروز در حوالی این منطقه چیده شده اند.

سفارشات فروش نیز در نزدیکی ۱۰۴٫۰۰ ، ۱۰۴٫۱۵ تا ۱۰۴٫۲۰ قرار دارند. در صورت شکسته شدن سطح مقاومت ۱۰۴٫۲۰ هدف بعدی افزایش تا حدود ۱۰۴٫۳۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱۰۵٫۴۵ به ۱۰۰٫۷۶) خواهد بود.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن انتظار می رود حرکت قیمت در روند افزایشی با مقاومتهای ۱۴۳٫۵۰  ، ۱۴۳٫۶۵  و ۱۴۳٫۷۰ مواجه شود که سفارشات فروش امروز نیز در این منطقه قرار دارند. سفارشات خرید امروز این زوج ارز در حدود ۱۴۲٫۹۰ و ۱۴۲٫۸۰ تشکیل شده اند.

در زوج ارز دلار- فرانک سویس احتمالاً فرصتهای ورود به پوزیشن خرید در محدوده نرخهای ۰٫۸۸۱۰ و ۰٫۸۸۰۰ سفارشهای فروش به ترتیب در نرخهای ۰٫۸۸۴۵ و ۰٫۸۸۵۰ الی ۰٫۸۸۹۰ ایجاد شود.

در زوج ارز دلار آمریکا – دلار استرالیا نیز سفارشات خرید در منطقه حوالی ۰٫۹۲۲۰  ، ۰٫۹۲۱۰ الی ۰٫۹۲۰۰ سفارشات فروش نیز در منطقه ۰٫۹۲۷۰ و ۰٫۹۲۷۵ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

یورو