تحلیل چشم انداز شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) در طی ۲ الی ۳ ماهه آینده 

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا که ارزش دلار آمریکا را در برابر سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند پیش بینی می کنیم که در طی ۲ الی ۳ ماهه آینده قیمت آن به محدوده ۸۱٫۴۸۲ (بالاترین سطح روز ۸ نوامبر ۲۰۱۳) افزایش یابد که این هدف را بررسی امواج الیوت تایید کرده است.

در نمودار روزانه نیز قیمت به سطح ۳۸٫۲ درصدی فیبوناچی واکنش نشان داده و حمایت شده است و به نظر توان حفظ این حمایت را داشته باشد.

در نمودار زیر مشخص است که حرکت کاهشی اخیر که از سطح ۸۴٫۷۵۳ (بالاترین سطح روز ۹ جولای ۲۰۱۳) شروع شده یک چرخه از حرکت اصلاحی می باشد که از نظر تئوری امواج الیوت از سه موج در قالب موجهای A , B , C تشکیل شده است.

برای دریافت یک نمای کلی از نمودار ایندکس جهانی دلار آمریکا از تایم فریم روزانه استفاده کردیم. در نمودار زیر مشاهده می فرمائید که موج A در همان سطح ۷۸٫۹۹۸ (پایین ترین سطح روز ۲۵ اکتبر ۲۰۱۳) تکمیل شده است و ما هم اکنون در موج B قرار داریم که این موج در حال پیشروی به سوی سطح ۸۱٫۴۸۲ می باشد.

در نمودار زیر همچنین به وضوح مشخص است که موج B نتوانسته که خود را به زیر سطح حمایت ۷۹٫۲۸۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) برساند و این موج خود به سه موج کوچک  a , b , c تقسیم شده است.

احتمالا این سه موج از نظر طولی با هم یکسان باشند بطوریکه موج c می تواند خود را تا سقف موج a یعنی سطح مقاومت ۸۱٫۴۸۲  بالا بکشاند.

لازم به ذکر است که در حرکت نزولی نفوذ قیمت ایندکس جهانی دلار آمریکا به زیر سطح حمایت ۷۹٫۲۸۴ موجب تایید استمرار حرکت نزولی به سوی سطح ۷۷٫۹۲۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار