تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

برای قیمت جهانی اونس طلا امروز انتظار داریم که قیمت به سوی سطح ۱۲۹۹ افزایش یابد زیرا همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید براحتی توانسته است که خود را بالای سطح مقاومت ۱۲۸۸ تثبیت کند مگر آنکه دوباره به زیر ۱۲۸۸ برسد و حداقل ۲ ساعت زیر آن کاملا تثبیت شود که آن وقت می تواند به ترتیب به سطوح ۱۲۸۰ و ۱۲۷۱ کاهش یابد مخصوصا اینکه در بین معامله گران آسیایی تقاضای خرید در بازار فیزیکی طلا هچنان پایین است و امروز در بازار چین به شدت پایین آمده است.

این سطح مقاومت همانطور که دیروز گفتیم بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی c می باشد که از سطح ۱۳۴۲٫۴۳ (بالاترین سطح روز ۲۱ مارس) شروع شده است.

مقاومت بعدی بر روی نرخ ۱۲۹۹ یعنی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی می باشد که در نمودار زیر این سطح به وضوح مشخص است. چنانچه این سطح نیز شکسته شود فرصتهایی برای خرید با هدف ۱۳۰۷ ایجاد می گردد که این سطح نیز بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی تشکیل شده است.

تقویت روز گذشته قیمت از سطح ۱۲۷۷٫۲۹ (پایین ترین سطح روز ۱ آوریل) بیانگر آن است که موقتا موج نزولی قبلی که از سطح ۱۳۹۱٫۷۶ (بالاترین سطح روز ۱۷ مارس) آغاز گردیده تکمیل گردیده است .

باید توجه داشت تا زمانیکه قیمت در بالای سطح ۱۲۸۸ قرار دارد امکان تشکیل حرکت اصلاحی و افزایشی به سطح ۱۲۹۹ نیز وجود دارد و تنها به شرط شکست و تثبیت ۲ ساعته زیر ۱۲۸۸ منجر به کاهش به ۱۲۸۰ و ۱۲۷۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می گردد.

گزارشها از بازار های چین ، هند، تایلند و اندونزی نشان از کمبود تقاضا در خریدهای فیزیکی دارد و امروز در آسیا طلای چین ۲ دلار زیر قیمت نقدی بازار لندن در هر اونس معامله شد که نشان می دهد در بازارهای آسیا خرید در بازار فیزیکی طلا به شدت پایین آمده است و معامله گران از اوایل ماه مارس به این سو حتی در بعضی روزها طلا را ارزان تر از قیمت نقدی لندن (در حدود ۸ الی ۱۰ دلار) معامله کرده اند.

امروز جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران تشکیل جلسه خواهد داد و فردا نیز مهمترین خبر بازار، اعلام آمارهای اشتغال ماهانه در ایالات متحده (NFP) است.

فعالان بازار به دقّت اخبار فردا را مورد توجه قرار می دهند تا واکنش آتی بانک فدرال رزرو آمریکا را پیش بینی کنند. انتظار می رود تعداد اشتغال ماهانه با افزایش همراه بوده و از رقم قبلی ۱۷۵۰۰۰+ به ۱۹۹۰۰۰+ برسد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا