تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا همانطور که در نمودار زیر می بینید امروز حرکت در روندی یکنواخت و خنثی مابین نرخهای ۹۸٫۸۶ و ۹۹٫۵۹ دلار/بشکه در نوسان است تا با شکست یکی از این سطوح جهت قیمت مشخص گردد.

این محدوده خنثی بین پایین ترین سطح روز گذشته و خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۱۰۲٫۲۴ (بالاترین سطح روز ۲۸ مارس) به ۹۸٫۸۶ تشکیل شده است.

در حرکت نزولی نفوذ قیمت به زیر سطح ۹۸٫۸۶ تاییدی در جهت استمرار روند کاهشی در موج نزولی C به سوی سطح ۹۷٫۳۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود .

این در حالی است که در حرکت افزایشی شکست سطح ۹۹٫۵۹ موجب گسترش موج اصلاحی و برگشتی آغاز شده از سطح ۹۸٫۸۶ به سوی منطقه ۱۰۰٫۰۵ و ۱۰۰٫۳۹ می شود که این سطوح به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی قرار گرفته اند.

بنابراین برای امروز قیمت در روندی خنثی مابین نرخهای ۹۸٫۸۶ و ۹۹٫۵۹ قرار دارد اما روند اصلی و پایه همچنان نزولی است و شکسته شدن سطح ۹۸٫۸۶ فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش با هدف ۹۷٫۳۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) فراهم خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار نفت برنت را ببینید، برای بررسی موقعیت نفت برنت نگاهی به نمودار ۱ ساعته می اندازیم. درنمودار پایین سطوح فیبوناچی را به شکلی خاص بررسی کردیم.

در نمودار قیمت نفت برنت دریای شمال همانطور که دیده می شود در حال حاضر، قیمت مابین نرخهای ۱۰۴٫۰۸ و ۱۰۴٫۹۰ قرار دارد تا یکی از این سطوح با قدرت شکسته شود و حرکت بعدی مشخص گردد.

این محدوده خنثی بین خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج کاهشی C می باشد که این موج از سطح ۱۰۸٫۳۹ (بالاترین سطح روز ۲۸ مارس) شروع شده است.

در حرکت نزولی ، چنانچه قیمت بتواند به زیر سطح ۱۰۴٫۰۸ برسد منجر به استمرار موج نزولی C به سوی سطح ۱۰۳٫۰۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و چنانچه قیمت بتواند به بالای سطح ۱۰۴٫۹۰ برسد موجب گسترش موج برگشتی به سوی سطح ۱۰۵٫۷۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

بنابراین بهتر است منتظر شکسته شدن یکی از این سطوح بود و تثبیت کندل ۲ ساعته پایین ۱۰۴٫۰۸ یا بالای ۱۰۴٫۹۰ تاییدی در جهت شکست قاطع این سطوح برای قیمت نفت برنت می باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت