تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd :

همانطور که دیروز گفتیم ، امروز بازار به انتظار اعلام نرخ بهره بانک مرکزی ECB است و پیش بینی می شود تغییری در میزان نرخ بهره فعلی ۰٫۲۵ درصد صورت نگیرد .

نکته مهم که می بایست به آن توجه داشت آنکه، بازار به دقت در انتظار کنفرانس خبری ریس بانک مرکزی اروپا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران است و تا این ساعت می بایست منتظر ماند و دید که آیا در لابه لای سخنرانی دراقی، امکان از سرگیری دور جدیدی از برنامه های محرک اقتصادی بانک مرکزی اروپا برای مهار ریسک تورم منفی (Deflation) وجود دارد یا خیر؟

دیروز صندوق بین المللی پول به بانک مرکزی اروپا توصیه نمود که اقدام به سیاست تسهیل پولی نماید و رشد نه چندان مطلوب تورم را از جمله دلایل برای استمرار سیاستهای انبساطی بانک مرکزی اروپا می داند.

درصورتیکه امروز بانک مرکزی اروپا موضع ملایم (Dovish) را در خصوص تورم و وضعیت اقتصادی اروپا اتخاذ نمائید و به طور غیر منتظره از اجرای برنامه های انبساطی نامتعارف حمایت کند، قیمت به زیر سطح ۱٫۳۷۰۰ و حتی منطقه حمایت ۱٫۳۶۸۷ و ۱٫۳۶۸۵ (کف ابر ایپچیموکوی روزانه و خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) کاهش می یابد و زمینه را برای سقوط به سوی ۱٫۳۴۷۶ فراهم می آورد.

اما اگر آقای دراقی در کنفرانس خبری امروز موضوع خنثی (Neutral) را اتخاد نماید می بایست منتظر افزایش قیمت به سوی ۱٫۳۸۳۰ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و ۱٫۳۸۷۷ (بالاترین سطح هفته پیش) باشیم.

از آنجاییکه امروز کنفرانس خبری دراقی با نوسانات بازار همراه خواهد بود از این رو، معامله گران می بایست در گرفتن پوزیشن های بزرگ در ارزهای مقابل یورو تا پیش از اعلام این خبر، احتیاط بیشتری به خرج دهند.

تا قبل از این خبر، برخی از سفارشات خرید زوج ارز یورو – دلار به ترتیب در محدوده ۱٫۳۷۵۰ – ۱٫۳۷۴۰ و ۱٫۳۷۳۰ الی ۱٫۳۷۲۵ سفارشات فروش نیز به ترتیب در دو مرحله ۱٫۳۸۰۰ – ۱٫۳۸۱۰ بعدی ۱٫۳۸۳۰ الی ۱٫۳۸۴۰ چیده شده اند.

 اما یادآوری می شود که امروز بعد از ساعت ۱۷:۰۰ در هنگام سخنرانی آقای دراقی، یورو در مقابل دلار نوسانات قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.

در سایر تحولات بازار جهانی ارز ، در زوج ارز دلار – ین ژاپن سفارشات خرید امروز در حوالی منطقه ۱۰۳٫۴۰ و ۱۰۳٫۳۰ سفارشات فروش نیز در چندین نقطه ۱۰۴٫۱۵ – ۱۰۴٫۲۰ و ۱۰۴٫۴۵ الی ۱۰۴٫۵۰ چیده شده اند.

در زوح ارز یورو – ین ژاپن سطوح حمایت امروز به ترتیب در ۱۴۲٫۸۰ الی منطقه ۱۴۲٫۴۰ و ۱۴۲٫۳۰ مقاومت در منطقه ۱۴۳٫۵۰ قرار دارد. چنانکه در واکنش به خبر امروز، سطح مقاومت ۱۴۳٫۵۰ شکسته شود، حرکت صعودی تثبیت شده و باید به انتظار صعود قیمت زوج ارز یورو – ین ژاپن بود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو