تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

امروز بازار به انتظار اعلام آمارهای اشتغال آمریکا (NFP) در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران است و از این رو، انتظار می رود قیمت جهانی اونس طلا تا پیش از اعلام این اخبار در روندی خنثی باقی بماند.

آمار NFP ایالات متحده در این ماه احتمالاً با نوسانات قابل توجه همراه باشد زیرا پیش بینی های مختلفی در مورد آن وجود دارد و بازار به خوبی می داند که این آمار، بر سیاستهای آتی بانک فدرال رزرو آمریکا (خصوصاً درباره افزایش نرخ بهره پس از سخنرانی اخیر یلن) تاثیر خواهد داشت.

روز چهارشنبه آمارهای اشتغال بخش خصوصی آمریکا (ADP) با افزایش همراه بود و رقم قبلی آن نیز به طور قابل توجهی مورد تجدید نظر افزایشی ۳۹۰۰۰+ قرار گرفت و اکنون بسیاری بر این باورند که امروز اعلام قوی این آمار می تواند تاثیر مثبت بر گزارش امروز NFP داشته باشد.

برای امروز در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران پیش بینی بازار، افزایش تعداد فرصتهای شغلی آمریکا در ماه مارس به میزان ۲۰۰۰۰۰+ است. اعلام ضعیف از حد انتظار این آمار تاثیر چندانی بر حرکت اونس طلا نخواهد داشت و با توجه به کاهش تقاضای خرید فیزیکی ، تنها می تواند موجب اصلاح اندک قیمت گردد اما برعکس آن، اگر شاهد افزایش آمارهای اشتغال آمریکا بالاتر از حد پیش بینی ها باشیم، می توان به انتظار استمرار حرکت نزولی اونس طلا باشیم.

در واکنش به آمارهای مثبت اقتصادی آمریکا هرگونه تغییر در مواضع مقامات پولی آمریکا و تمایل به افزایش نرخ بهره در سال آینده ، می تواند به تضعیف قیمت جهانی اونس طلا منجر شود.

از نظر تحلیل تکنیکال ، در نمودار زیر می بینیم که قیمت فعلا مابین محدوده بسیار باریک و خنثی حمایت ۱۲۸۱ و مقاومت ۱۲۸۸ در نوسان است. این محدوده خنثی بین خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۱۲۷۷٫۲۹ (پایین ترین سطح روز ۱ آوریل) به ۱۲۹۴٫۶۰ ( بالاترین سطح روز ۲ آوریل) تشکیل شده است که در نمودار زیر به وضوح مشخص گردیده است.

از این رو در حرکت افزایشی چنانچه سطح ۱۲۸۸ شکسته شود سیگنالی در جهت استمرار موج اصلاحی از سطح ۱۲۷۷٫۲۹ به سوی ۱۲۹۴٫۶۰ و حتی ۱۳۰۰ الی ۱۳۰۶ صادر خواهد کرد این در حالی است که کاهش قیمت به زیر ۱۲۸۱ موجب فرود قیمت به سطوح ۱۲۷۷ و ۱۲۷۱ می شود. بنابراین برای امروز بهتر است منتظر خبر اشتغال آمریکا بمانیم تا این خبر سرانجام موجب شکسته شدن روند خنثی گردد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا