تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

در آستانه گزارش اشتغال آمریکا (NFP) که امروز اعلام می شود، حرکت کاهشی یورو در پایین ترین سطوح ۱ ماهه گذشته ادامه دارد و اکنون قیمت برای عبور از سطح استاپ ۱٫۳۶۹۵ در تلاش است و حرکت کاهشی یورو در روز گذشته شدت بیشتری گرفت.

این حرکت پس از آن صورت گرفت که آقای دراقی، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) در نشست خبری ماهیانه مواضع خود را نسبت به کاهش تورم در منطقه یورو اعلام کرد و بدین ترتیب با ادامه نگرانی از وضعیت کاهش تورم در اروپا و لزوم مقابله با آن با اتخاذ سیاستهای انبساطی نامتعارف (QE) زمینه کاهش یورو را فراهم ساخت.

از این رو باید به انتظار ادامه سیاستهای انبساطی از سوی بانک اروپا باشیم که نتیجه ی آن، تضعیف یورو خواهد بود.  البته برای امروز اکنون باید منتظر بمانیم تا آمارهای اشتغال ماهانه آمریکا اعلام شوند.

در واکنش به تحولات اخیر و خبر امروز چنانچه حرکت کاهشی قیمت قادر به تثبیت در پایین سطح استاپ معامله گران یعنی ۱٫۳۶۹۵ باشد، می توان در روزها و هفته های آتی به استمرار حرکت کاهشی به سوی سطح ۱٫۳۴۷۶ (پایین ترین سطح سال ۲۰۱۴) امیدوار بود.

البته قبل از آن سطوح حمایت جدی و مستحکم در حوالی ۱٫۳۶۹۲ – ۱٫۳۶۸۵ (ابر نازک اندیکاتور ایچیموکوی روزانه) تشکیل شده است که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید. در صورت شکسته شدن شتاب حرکت نزولی یورو بیشتر خواهد شد. در حال حاضر چندان برای ادامه حرکت صعودی اطمینان قوی وجود ندارد.

از این رو می باید به تحولات جاری بازار توجه نمود زیرا سفارشات فروش امروز به ترتیب در نرخهای ۱٫۳۷۳۵ – ۱٫۳۷۴۰ بعدی ۱٫۳۷۶۰ تا ۱٫۳۷۷۰ و مرحله آخر در منطقه ۱٫۳۸۰۰ چیده شده اند. 

بدین ترتیب برای معاملات امروز فروشندگان اقدام به گذاشتن دستورات فروش در نرخهای بالای ۱٫۳۷۳۵ خواهند کرد. بنابراین معامله گران در بالای این سطح با سختی مواجه خواهند شد و زیر سطوح حمایت ۱٫۳۶۹۵ ، ۱٫۳۶۹۲ و ۱٫۳۶۸۵ فرصتی مناسب برای ورود به پوزیشن فروش است.

آمارهای امروز اشتغال آمریکا می تواند چشم اندازی از تصمیم بانک فدرال برای افزایش نرخ بهره در سال آینده و یا اعمال سیاستهای انقباضی مشخص کند و در آستانه این خبر، قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) به  بالاترین نرخهای ۵ هفته گذشته رسیده است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

با تقویت گمانه های بازار از افزایش نرخ بهره آمریکا، زوج ارز دلار در مقابل ین ژاپن برای اولین از ۲۳ ژانویه به بالای سطح ۱۰۴٫۰۰ رسیده است و امروز در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران بازار به انتظار اعلام آمار اشتغال آمریکا (NFP) است تا چشم انداز مشخصی از وضعیت اقتصادی در این کشور نمایان شود.

بطور کلی همچنان در تصویر بلند مدت، حرکت به نفع خریداران است زیرا قیمت این زوج ارز براحتی توانسته که خود را در بالای سطح ۱۰۳٫۱۰ ( سقف ابر ایچیموکوی قرمز رنگ) تثبیت کند. برای امروز سفارشات خرید در محدوده ۱۰۳٫۶۰ الی ۱۰۳٫۵۵ وجود دارد.

بدین جهت، ما از همان روز شکست سطح ۱۰۳٫۱۰ نیز وارد پوزیشن خرید شدیم و با توجه به اینکه هم اکنون در نزدیکی سطح ۱۰۳٫۸۱ در نوسان است، هدف صعود تا نرخهای ۱۰۴٫۱۵ و ۱۰۴٫۲۰ تعیین شده است. همچنین باید توجه داشت که برای امروز نیز برخی از سفارشات فروش به ترتیب در دو مرحله ۱۰۴٫۱۵ – ۱۰۴٫۲۰ و بعدی ۱۰۴٫۴۵ تا ۱۰۴٫۵۰ قرار دارند.

در هر صورت باز هم یادآوری می شود که مهمترین خبر امروز، اعلام گزارش NFP آمریکا است که انتظار می رود، تعداد فرصتهای شغلی ایجاد شده در ماه مارس به حدود ۲۰۰۰۰۰+ شغل برسد و نرخ بیکاری نیز با کاهش از رقم ۶٫۷% به ۶٫۶% تغییر کند.

اعلام این آمار از آن جهت اهمیت دارد که می تواند وضعیت پایان بخشیدن به سیاستهای محرک اقتصادی و برنامه QE را تا ماه اکتبر تعیین کند و احتمال افزایش نرخ بهره بانکی فدرال رزرو آمریکا را در سال آینده ایجاد نماید.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

 ین ژاپن