تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

طی معاملات روز جمعه قیمت جهانی اونس طلا روندی مثبتی داشته است و این معاملات در ادامه افزایش اخیر از سطح ۱۲۷۷٫۲۹ بوده است. آمارهای اشتغال ماهانه ایالات متحده (NFP) که روز جمعه اعلام شد، برای خریداران طلا تا حدودی امیدوارکننده بود.

تعداد فرصتهای شغلی ایجاد شده در ماه مارس با افزایشی کمتر از حد انتظارات بازار به ۱۹۲۰۰۰+ رسید و نرخ بیکاری که قبلا پیش بینی می شد به ۶٫۶% کاهش یابد در همان عدد ۶٫۷% تثبیت شد. البته آمارهای دو ماه قبل مورد تجدید نظر افزایشی قرار گرفت و ۳۸۰۰۰+ شغل بیشتر را نشان داد.

با انتشار این خبر، حرکت افزایشی اونس طلا با شکسته شدن سطح ۱۲۹۳ ادامه یافت و در معاملات روز جمعه قیمت تا سطح مقاومت ۱۳۰۶ بالا آمد. امروز از آنجایی که بازارهای چین تعطیل هستند و خریدهای فیزیکی نیز همچنان پایین است، شاهد حرکت آرام و بی تحرّک قیمت هستیم.

از آنجاییکه امروز اخبار اقتصادی خاصی در تقویم اقتصادی ایالات متحده آمریکا دیده نمی شود، انتظار می رود روند حرکت بازار تا پایان آرام و کم تحرّک ادامه یابد.

اما از نظر تحلیل تکنیکال قیمت چنانچه بتواند به همین صورت در بالای سطوح مقاومت ۱۳۰۲ و ۱۳۰۴ تثبیت گردد می تواند سطح مقاومت ۱۳۱۰ را لمس کند.

این منطقه مقاومت همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید یکی بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۱۳۴۲٫۴۳ (بالاترین سطح روز ۲۱ مارس) به ۱۲۷۷٫۲۹ (پایین ترین سطح روز ۱ آوریل) و دیگری بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۱۳۹۱٫۷۶ (بالاترین سطح روز ۱۷ مارس) به ۱۲۷۷٫۲۹ قرار دارد.

مقاومت بعدی بر روی ۱۳۱۰ یعنی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی واقع شده است و چنانچه بتواند از این سطح عبور می کند هدف ۱۳۲۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) را نمایان می سازد.

در حرکت کاهشی نیز نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۳۰۰ و تثبیت حداقل ۲ ساعت زیر آن موجب برگشت به سوی سطح ۱۲۹۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می گردد. بنابراین می بایست در مناطق ذکر شده رفتار قیمت را در روزهای آتی تحت نظر قرار داد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا