تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز تا حدود منطقه ۱۰۰٫۵۵ و ۱۰۰٫۱۵ دلار/بشکه اصلاح کند زیرا چنین به نظر می رسد که حرکت برگشتی از سطح ۹۸٫۸۶ (پایین ترین سطح روز ۲ آوریل) تکمیل گردیده است.

بررسی سطوح فیبوناچی از کاهش ۱۰۲٫۲۴ (بالاترین سطح روز ۲۸ مارس) به ۹۸٫۸۶ نشان می دهد که سطح مقاومت بر روی نرخ ۱۰۱٫۴۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) تشکیل شده است.

عمق حرکت کاهشی اخیر از سطح ۱۰۱٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۴ آوریل) خود نشاندهنده کامل شدن این حرکت برگشتی و اصلاحی می باشد.

اولین هدف امروز در حدود ۱۰۰٫۵۵ الی ۱۰۰٫۱۵ قرار دارد که بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی تشکیل شده اند. لازم به ذکر است که نفوذ قیمت به بالای ۱۰۱٫۶۳ موجب صعود به سوی ۱۰۲٫۲۴ می گردد.

از این رو اگر حرکت اصلاحی استمرار یابد و قیمت همچنان در پایین سطح ۱۰۱٫۴۴ تثبیت شود، می توان به انتظار برگشت تا سطوح ۱۰۰٫۵۵ و ۱۰۰٫۱۵ دلار/بشکه بود که در نمودار زیر مشخص گردیده است.

بنابراین احتمال شروع حرکت اصلاحی وجود دارد و اکنون به نظر می رسد که حرکت اصلاحی و نزولی قیمت نفت خام سبک آمریکا به سوی سطوح فوق یعنی ۱۰۰٫۵۵ و ۱۰۰٫۱۵ دلار/بشکه آغاز شده است که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

انتظار می رود برای نفت برنت دریای شمال فروشندگان بیشتری در نرخهای بالا اقدام به ورود به پوزیشن فروش کنند و برای امروز پیش بینی می کنیم قیمت آن به حدود منطقه ۱۰۴٫۹۰ و ۱۰۴٫۰۸ دلار/بشکه کاهش یابد زیرا حرکت اصلاحی که قبلا از سطح ۱۰۳٫۹۵ (پایین ترین سطح روز ۲ آوریل) شروع شده کامل گردیده است.

این حرکت اصلاحی صرفا در جهت یک حرکت پول بک به سوی خط گردن از الگوی سر و شانه می باشد که این الگو از سطح ۱۷ ژانویه شکل گرفته است. مضاف بر اینکه، کانال کاهشی که از سطح ۱۱۲٫۳۹ (بالاترین سطح روز ۳ مارس) شروع شده همچنان پایدار است و در این کانال هدف ۱۰۲ را نشانه گرفته است.

از نظر بررسی امواج الیوت ، قیمت همچنان در موج کاهشی C قرار گرفته است که هنوز تکمیل نگردیده است. بررسی سطوح فیبوناچی سطح حمایت قیمت را در اطراف سطح ۱۰۴٫۰۸ نشان می دهد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی واقع شده که همین سطح موجب اصلاح قیمت گردیده است که به نظر ما این حرکت اصلاحی در اطراف سطح مقاومت ۱۰۶٫۷۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) تمام شده است.

بنابراین برای امروز می توان هدفی در حدود ۱۰۴٫۹۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) را نشان دهد و نفوذ قیمت به زیر این سطح منجر به کاهش قیمت به سوی ۱۰۴٫۰۸ دلار/بشکه می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت