تحلیل چشم انداز شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) در هفته جاری

برای شاخص ایندکس دلار (DXY) که میانگین ارزش پول آمریکا به شش ارز معتبر جهانی دیگر را نشان میدهد، پیش بینی می کنیم که در هفته جاری به سطح ۸۰٫۰۷۸ اصلاح کند زیرا قیمت ایندکس نتوانسته که خود را به بالای سطح مقاومت ۸۰٫۵۷۸ بکشاند.

این سطح مقاومت همانگونه که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۸۱٫۳۸۸ (بالاترین سطح روز ۲۱ ژانویه) به ۷۹٫۲۶۸ (پایین ترین سطح روز ۱۳ مارس) تشکیل شده است.

به باو ما قیمت ایندکس در اولین حرکت اصلاحی و نزولی خود به سوی سطح حمایت ۸۰٫۳۲۸ (بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می رسد و پس از شکسته شدن این سطح به سوی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی یعنی سطح ۸۰٫۰۷۸ کاهش می یابد.

در حرکت افزایشی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۸۰٫۵۷۸ می تواند به سوی سطح ۸۰٫۸۸۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) افزایش یابد.

 امروز اخبار چندانی در تقویم اقتصادی دیده نمی شود و در هفته جاری، مهمترین خبر، انتشار صورتجلسه نشست پیشین بانک مرکزی آمریکا (FOMC) است که روز چهارشنبه اعلام می شود.

در صورت صحت این نظریه اصلاحی و برگشتی قیمت ایندکس در هفته جاری، بسته به میزان فشار فروش، به سمت نقاط پائین‌تر در نرخهای ۸۰٫۳۲۸ و ۸۰٫۰۷۸ حرکت خواهد کرد که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار