تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

در حال حاضر قیمت زوج ارز یورو – دلار به حد فاصل بین دو سطح ۱٫۳۶۵۰ و ۱٫۳۸۰۰ وارد شده و این فاصله در چند روز گذشته به عنوان حمایت و مقاومت قوی قیمت تلقی شده است.

برای امروز سفارشات خرید این زوج ارز به ترتیب ۱٫۳۶۹۰ (نزدیکی خط میانگین متحرک ۲۱ هفته گذشته و ۱۰۰ روزه گذشته ) و ۱٫۳۶۷۰ الی ۱٫۳۶۵۰ سفارشات فروش به ترتیب در سه مرحله ۱٫۳۷۳۵ – ۱٫۳۷۴۰ بعدی اطراف خط میانگین متحرک ۱۰ روزه یعنی ۱٫۳۷۶۰ تا ۱٫۳۷۷۰ و مرحله آخر در منطقه ۱٫۳۸۰۰ چیده شده اند.

برای امروز اخبار مهمی از اقتصاد آمریکا منتشر نخواهد شد و اگر در معاملات امروز روند حرکت تغییر کند و خریداران به بازار باز گردند، سطوح مقاومت یورو به ترتیب نرخهای ۱٫۳۷۳۵ – ۱٫۳۷۴۰ و بعدی ۱٫۳۷۶۰ تا ۱٫۳۷۷۰ خواهند بود که در چنین حالتی، فرصتهایی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش ایجاد می شود.

در محدوده نرخهای حمایت ۱٫۳۶۹۰ و ۱٫۳۶۷۰ الی ۱٫۳۶۵۰ نیز فرصتهای بسیار مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید دیده می شود. در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت در ناحیه پائینی یعنی کف ابر ایچیموکوی این باند حمایتی قرار دارد و با حمایت در برخورد با ابر ایچیموکوی مواجه شده است.

حال برای امروز در صورت رسیدن قیمت یورو به محدوده نزدیکی ۱٫۳۶۹۵ (خط میانگین متحرک ۲۱ هفته) و ۱٫۳۶۹۰ (خط میانگین متجرک ۱۰۰ روزه) فرصتهای برای خرید با حد سود ۱٫۳۷۳۵ و در بالای این نرخ فرصتهای برای فروش مهیا می شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

با توجه به وضعیت کنونی این زوج ارز، تا هنگامی که حرکت کاهشی تثبیت نشود، اقدامی برای گرفتن به پوزیشن های فروش نخواهیم کرد. بازگشت قیمت به نرخهای ۱۰۳٫۰۰ و ۱۰۲٫۸۰ تنها می تواند زمینه ورود معامله گران به پوزیشن های خرید را فراهم آورد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است خط تنکان و فیبوناچی ۵۰ درصدی در حدود منطقه ۱۰۲٫۹۲ و خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه بر روی نرخ ۱۰۲٫۹۰ تشکیل شده اند که حمایت قوی برای این زوج ارز می باشد. سفارشات فروش نیز به ترتیب در منطقه ۱۰۴٫۱۵ – ۱۰۴٫۲۰ بعدی در منطقه ۱۰۴٫۴۵ و ۱۰۴٫۵۰ قرار دارند.

در چنین حالتی یعنی قرار گرفتن قیمت در ناحیه‌ بالای سطوح حمایت ۱۰۳٫۰۰ و ۱۰۲٫۸۰ معامله خرید در محدوده بالای این منطقه منطقی به نظر میرسد و با لحاظ کردن شرایط منطقی و اهداف معقول یعنی ۱۰۴٫۱۵ و ۱۰۴٫۲۰ می توان وارد شد.

در سایر تحولات و در زوج ارز یورو – ین ژاپن برای امروز به نظر می رسد که معامله گران فرصت بیشتری برای ورود به معامله داشته باشند.

سطح استاپ ۱۴۱٫۰۰ برای چندین بار مورد حمله قرار گرفت اما قادر به عبور از آن نشد و اگر این سطح شکسته نشود فرصت مناسبی برای افزایش به سوی سطوح بالای ۱۴۲ می باشد. سفارشات فروش این زوج ارز در معاملات امروز نیز در منطقه ۱۴۲٫۰۰ و ۱۴۲٫۴۰ الی ۱۴۲٫۵۰ قرار دارد.

در زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا هنوز هم انتظار می رود، امروز خریداران در سطوح ۰٫۹۲۵۰ و ۰٫۹۲۴۰ اقدام به خرید کنند و از این رو، در سطوح ۰٫۹۳۰۰ و ۰٫۹۳۱۰ الی ۰٫۹۳۲۵ و ۰٫۹۳۳۰ فرصتهایی برای فروش وجود خواهد داشت.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن