تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

امروز موج جدیدی از ریسک گریزی در واکنش به تنش در اوکراین موجب افزایش دوباره قیمت جهانی اونس طلا به بالای سطح ۱۳۰۰ گردیده است و با توجه به اینکه امروز نیز از اقتصاد آمریکا خبر مهمی نداریم در معاملات بین روز روند حرکت اونس طلا بستگی زیادی به تحولات اوکراین و روسیه خواهد داشت.

از آنجاییکه شاخص معاملات آتی سهام منفی است، به نظر می رسد که روند ریسک گریزی به آهستگی در حال بازگشت و تثبیت است. در حال حاضر، انتظار می رود قیمت در روندی خنثی مابین نرخهای ۱۲۹۵ و ۱۳۰۶ قرار گیرد.

برای امروز چنانچه سطح مقاومت ۱۳۰۶ شکسته شود، فرصتهای جدیدی برای خرید با هدفهای ۱۳۱۰ و ۱۳۱۵ الی ۱۳۲۱ (بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) بوجود خواهد آمد.

از این رو اگر بحران اوکراین دوباره تشدید شود ، می توان انتظار داشت که در صورت تثبیت قیمت بالای مقاومت ۱۳۰۴ (سطح ۲۳٫۶ درصدی فیبوناچی از کاهش ۱۳۹۱ به ۱۲۷۷) و شکسته شدن سطح ۱۳۰۶ هدف بعدی افزایش تا نرخ ۱۳۲۱ خواهد بود که در نمودار زیر می بینید.

در حرکت کاهشی نیز سطح حمایت بر روی نرخ ۱۲۹۵ قرار گرفته و مانع از ادامه کاهش خواهد شد زیرا چنین به نظر می رسد که موج b در اطراف پایین ترین سطح دیروز یعنی نرخ ۱۲۹۵٫۱۹ خاتمه یافته و ما هم اکنون در موج افزایشی c هستیم که می تواند با توجه به افزایش دوباره تنش در اوکراین دیر یا زود قیمت را تا حدود سطح ۱۳۲۱ برساند.

قیمت فعلا در ناحیه بین دو سطح ۱۲۹۵ و ۱۳۰۶ قرار دارد و هنوز سیگنال روشنی برای حرکت صادر نشده است اما با خروج رو به بالای قیمت از ناحیه ۱۳۰۴ و شکسته شدن سطح ۱۳۰۶ میتوان اقدام به ورود به خرید با هدف ۱۳۲۱ نمود.

در حرکت نزولی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح ۱۲۹۵ و تثبیت ۱ ساعته زیر آن منجر به ادامه برگشت قیمت در موج b به ۱۲۸۸ می گردد.

با این حال، می بایست حرکت فعلی را با دقت تحت نظر داشت زیرا ممکن است حرکت کاهشی دیروز در موج b در همان نرخ ۱۲۹۵ متوقف شده و موج c حرکت افزایشی برای افزایش قیمت به هدف ۱۳۲۱ از طریق شکست سطح ۱۳۰۶ آغاز گردد که در نمودار زیر دیده می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا