تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

قیمت یورو طی روزهای معاملاتی اخیر رشد قیمت را از سطح ۱٫۳۶۹۵ و ۱٫۳۶۹۲ (اطراف خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه و ۲۱ هفته) تجربه کرده است و از روز گذشته تا کنون از سقف ابر ایچیموکوی روزانه یعنی سطح ۱٫۳۶۹۲ تا منطقه ۱٫۳۷۷۰ نیز رسیده است که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

استراتژی معاملاتی ما در مورد این زوج طی ۲۴ ساعت گذشته بخوبی عمل کرده است و با رسیدن قیمت به منطقه ۱٫۳۷۰۰ – ۱٫۳۶۹۰ فرصتهایی برای ورود به پوزیشن خرید شکل گرفت.

این افزایش قیمت در حالی صورت می گیرد که اخیرا آقای نووتنی، از اعضای شورای مدیریت بانک مرکزی اروپا (ECB)، گفته است، بانک مرکزی در حال حاضر عجله ی برای اعمال سیاستهای انبساطی ندارد که در راستای اظهارات اخیر آقای مرچ یکی دیگر از اعضای شورای مدیریت بانک مرکزی اروپا می باشد.

از این رو با این اظهارات احتمال اجرای سیاستهای انبساطی بیشتر توسط بانک مرکزی اروپا فعلا کمر رنگ تر شده است اما از نظر تحلیل تکنیکال قیمت این زوج ارز همچنان در کانال کاهشی که از سطح ۱٫۳۹۶۵ (بالاترین سطح ۱۳ مارس) رسم شده قرار گرفته است و کاهش قیمت در این کانال قابل توجه بوده است .

بدین جهت تا زمانیکه قیمت در زیر سطوح مقاومت ۱٫۳۷۸۰ (سقف کانال کاهشی) و ۱٫۳۸۰۰ الی ۱٫۳۸۱۵ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) قرار دارد قیمت میل به نزول را از خود نشان میدهد.

این بدان معنی است که با صعود قیمت به نرخهای محدوده مقاومت ۱٫۳۷۸۰ – ۱٫۳۸۰۰ الی ۱٫۳۸۱۵، امکان ورود مجدد فروشندگان وجود دارد و برای امروز سفارشات خرید نیز به ترتیب در حوالی ۱٫۳۷۰۰ و ۱٫۳۶۹۰ الی ۱٫۳۶۷۰ چیده شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

جلسه امروز بانک مرکزی ژاپن (BOJ) موجب شد تا زوج ارز دلار- ین ژاپن تحت فشارهای نزولی قرار گیرد زیرا این احتمال قوّت گرفت که سیاستهای انبساطی بیشتر نخواهد شد و تغییرات مشخصی فعلا در مواضع کوتاه مدت بانک مرکزی ژاپن ایجاد نشده است و آقای کورودا (ریس بانک مرکزی) نیز هیچ اظهار نظری مشخصی در جهت گسترش سیاستهای انبساطی این نهاد در آینده نزدیک نکرد.

از سوی دیگر تشدید تنش در اوکراین و سقوط بازارهای سهام بین الملل که موجب جریان ریسک گریزی در بازارها شده است، تمایل خریداران ین ژاپن را برای ورود به بازار از امروز مقداری افزون کرده است و قیمت دلار در مقابل ین ژاپن به پایین سطوح ۱۰ روزه گذشته رسیده است.

از آنجاییکه امروز در بازار آمریکا خبر مهم خاصی منتشر نمی شود، شاخصهای سهام در روندی نزولی و ارزهای پربازده در مقابل ین ژاپن متمایل به تضعیف قرار گرفتند اما شاید جالبترین حرکت بازار کاهش قیمت زوج دلار- ین ژاپن به زیر سطح ۱۰۲٫۴۰ و نزدیک شدن آن به سوی کف ابر ایچیموکو در نمودار پایین است.

از دیدگاه اندیکاتورهای تکنیکال زوج ارز دلار- ین ژاپن، قیمت در حال ورود به ناحیه بیش‌ فروش است و برای امروز  سطوح ۱۰۲٫۰۶ (کف ابر ایچموکوی روزانه) و ۱۰۲٫۰۲ (پایین ترین سطح روز ۲۸ مارس) و  الی نهایت سطح ۱۰۱٫۷۱ (پایین ترین سطح روز ۲۷ مارس) حمایتهای مستحکم قیمت این زوج ارز محسوب می شوند .

یکی از دلایلی که به باور ما احتمال کاهش بیشتر قیمت کمتر است آنکه ، در مسیر این حرکت کاهشی، حمایت های بسیار محکم و قوی وجود دارند که از جمله می توان به سطوح ۱۰۲٫۰۶ الی ۱۰۲٫۰۰ اشاره کرد که سفارشات خرید در این منطقه چیده شده اند و این بدان معنی است که با کاهش قیمت به نرخهای نزدیکی ۱۰۲٫۰۰، امکان ورود مجدد خریداران وجود دارد.

لازم به ذکر است که سفارشات فروش امروز زوج دلار- ین ژاپن در سیستم معاملاتی معامله گران حرفه ای نیز در منطقه نزدیکی ۱۰۳٫۱۰ و ۱۰۳٫۲۰ وجود دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن