تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز قیمت نفت خام سبک آمریکا با سطح مقاومت ۱۰۲٫۵۸ دلار/بشکه مواجه است و برای امروز ممکن است مقداری به سوی سطح حمایت ۱۰۱٫۸۷ عقب نشینی کند و پس از آن دوباره به سوی مقاومت ۱۰۲٫۵۸ افزایش یابد.

این سطح مقاومت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C که از سطح ۹۸٫۸۶ (پایین ترین سطح روز ۲ آوریل) شروع شده قرار گرفته است.

پس از آنکه شبه جزیزه کریمه به روسیه پیوست، از روز گذشته احتمال حمله روسیه به سایر قلمروی اوکراین افزایش یافته است که این موضوع فعلا قیمت نفت را در روند افزایشی قرار داده است و ما هنوز نشانه‌ای از بازگشت روند نداریم.

تنها به شرط آنکه سطح حمایت ۱۰۱٫۸۷ شکسته شود می تواند مقداری به سطح ۱۰۱ اصلاح کند که این سطح در اطراف خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۰۵٫۲۲ (بالاترین سطح روز ۳ مارس) قرار گرفته است.

در هر صورت اهداف تقویت بیشتر نفت خام سبک آمریکا در موج C رسیدن به قیمتهای بالاتر یعنی سطح ۱۰۳٫۷۳ است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی واقع شده است .

تنها در صورتیکه قیمت نفت خام بتواند به بالای سطح ۱۰۲٫۵۸ برسد زمینه این حرکت افزایشی را فراهم می آورد و از این رو انتظار می رود خریداران در سطح بالای ۱۰۲٫۵۸ فرصتهایی برای خرید با هدف ۱۰۳٫۷۳ دلار/بشکه بوجود آورند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

تحولات اخیر نفت برنت برای خریداران خوشبینانه به نظر می رسد زیرا سطوح حمایت بسیاری در نرخهای پایین دیده می شود و برای امروز می توان در انتظار صعود قیمت به سوی سطح مقاومت ۱۰۸٫۱۷ دلار/بشکه بود و چنانچه قیمت بتواند از این سطح عبور کند می تواند تا حدود هدف بعدی ۱۰۹٫۱۷ افزایش یابد.

این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج کاهشی ۱۱۲٫۳۹ (بالاترین سطح روز ۳ مارس ) به ۱۰۳٫۹۵ ( پایین ترین سطح روز ۲ آوریل) قرار گرفته است و چنانچه شکسته شود می تواند تا خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی صعود کند که این سطح بر روی نرخ ۱۰۹٫۱۷ قرار دارد.

سطح حمایت نیز بر روی نرخ ۱۰۷٫۱۷ تشکیل شده است که بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی دیده می شود که اگر شکسته شود می بایست منتظر فرود به سوی سطح ۱۰۵٫۹۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) باشیم.

با این حال، تا هنگامی که سطح حمایت ۱۰۷٫۱۷ در سطوح پایین پایدار است، همچنان نسبت به ورود در نرخهای پایین برای خرید اقدام خواهیم کرد و پیش بینی می شود، حرکت صعودی قیمت نفت برنت تا سطح مقاومت ۱۰۸٫۱۷ دلار/بشکه ادامه داشته باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت