تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

بازیگران اصلی بازار در اروپا چندان تمایلی به تقویت ارزهای کشورهای خود ندارند! شاید این جمله پاسخی به سوال این روزهای باشد که ” چرا با اعلام اخبار ضعیف آمار تورم در اروپا، یورو همچنان در سطوح بالای قیمت قرار دارد و حرکت نزولی خود را آغاز نمی کند؟

چنانچه گفتیم، آنچه در طی این یکی دو روز گذشته اتفاق افتاده، بیشتر به دلیل اظهارات چند تن از مقامات بانک مرکزی اروپا (ECB) و کم رنگ تر شدن انتظارات بازار از اعمال سیاستهای انبساطی بیشتر از سوی بانک مرکزی اروپا می توان دانست، با این حال، حرکت اصلی بیشتر تکنیکال محسوب می شود.

به یاد داشته باشیم که برای امروز سفارشات خرید به ترتیب در دو مرحله ۱٫۳۷۵۰ – ۱٫۳۷۴۰ و ۱٫۳۷۲۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) الی ۱٫۳۷۱۰ و ۱٫۳۷۰۰ ( خط میانگین متحرک ۲۱ هفته گذشته) و ۱٫۳۶۹۵ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) قرار دارند که هر کدامیک از این سطوح می توانند مانع از کاهش قیمت گردند .

برای امروز همچنین سفارشات فروش به ترتیب در چندین مرحله ۱٫۳۸۱۰ ، ۱٫۳۸۲۰- ۱٫۳۸۲۵ الی ۱٫۳۸۴۰ و ۱٫۳۸۵۰ وجود دارند.

در حال حاضر قیمت در سطح ۱٫۳۸۱۲ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه و بالاترین سطح روز ۸ آوریل) با سد مقاومت روبرو است و انتظار داریم که دوباره به سوی پایین ترین نرخهای ماه آوریل برگردد.

فعلا قیمت این زوج ارز درگیر مقاومتها و ساپورتهای متعددی در اطراف خود میباشد که شروع روند جدید آن مستلزم رهائی از این منطقه است.

در معاملات امروز قیمتهای ۱٫۳۸۱۰ ، ۱٫۳۸۲۰ ، ۱٫۳۸۲۵ و ۱٫۳۸۴۰ الی ۱٫۳۸۵۰ برای فروشندگان و قیمتهای ۱٫۳۷۵۰ ، ۱٫۳۷۴۰ الی ۱٫۳۷۲۰ و ۱٫۳۷۱۰ برای خریداران اهمیت زیادی دارند.

امشب صورتجلسه نشست پیشین بانک مرکزی آمریکا (FOMC) در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران اعلام می شود و محوریت چشم انداز اقتصادی ایالات متحده می تواند نشانه هایی از برنامه های بانک فدرال را مشخص تر کند.

در سایر تحولات بازار و در زوج ارز دلار- ین ژاپن همانطور که در نمودار زیر مشخص است امیدواریم حرکت اصلاحی دیگری صورت گیرد تا بار دیگر اقدام به افزایش پوزیشن های خرید نماییم زیرا امروز سطوح ۱۰۱٫۶۰ و ۱۰۱٫۵۰ مانعی برای هر گونه حرکت کاهشی خواهد بود که اتفاقا امروز سفارشهای خرید نیز در همین محدوده قرار دارند.

چنانکه دیروز نیز اشاره کردیم، سطوح حمایت متعددی در نرخهای پایین وجود دارد که مهمترین آنها سطوح ۱۰۱٫۶۰ و سپس ۱۰۱٫۵۰ است که در چارت زیر بر روی خط روند کشیده شده مشخص گردیده است. سفارشات فروش امروز نیز به ترتیب در دو مرحله ۱۰۲٫۲۰ – ۱۰۲٫۳۰ و بعدی ۱۰۲٫۶۵ الی ۱۰۲٫۷۰ قرار دارند.  

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز امروز پیش بینی می شود خریداران در نرخهای پایین و حدود ۱۴۰٫۴۰ و ۱۴۰٫۲۰ (استاپ پایین این سطح) بار دیگر وارد بازار شوند.

سطوح مقاومت قیمت این زوج ارز به ترتیب بر روی نرخهای ۱۴۱٫۰۰ و سپس ۱۴۱٫۱۰ تشکیل شده اند که سفارشات فروش امروز در این منطقه چیده شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن