تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

شب گذشته انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا که نشان می داد FOMC چندان عجله ای برای افزایش آتی نرخ بهره ندارد موجب تقویت قیمت جهانی اونس طلا گردید و همانطور که دیروز گفته بودیم خریداران از سطح حمایت ۱۳۰۰ وارد بازار شدند و هم اکنون قیمت تا بالای سطح ۱۳۱۴ افزایش یافته است.

در حال حاضر، مهمترین عامل حرکت بازار جهانی طلا کم رنگ تر شدن انتظارات از افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو در اوایل سال آینده است و بازار به دقت حدس و گمانه زنی ها را تحت نظر دارد زیرا خبر دیشب منجر به تضعیف ارزش دلار در مقابل ارزهای اصلی گردید و برای امروز پیش بینی می کنیم با کاهش ایندکس جهانی دلار آمریکا اکنون فضا برای ادامه تقویت اونس طلا تا سطح ۱۳۲۱ مهیا  گردد.

خوانندگانی که این گزارشها را هر روز دنبال می کنند حتماً به یاد دارند که دیروز کف قیمتی اونس طلا را در حدود منطقه ۱۳۰۴ و ۱۳۰۰ پیش بینی کرده بودیم و از این رو، شاید بهتر باشد برای امروز سطح حد سود را در حدود منطقه ۱۳۲۱ در نظر بگیریم زیرا ممکن است که امروز قیمت در نزدیکی خط مقاومت فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی به پیک و سقف قیمتی خود برسد و دوباره به سوی کف کانال یعنی ۱۳۰۴ برگردد که این موضوع را بررسی الگوی زیگزاگی شکل و سطوح فیبوناچی در نمودار زیر تایید کرده اند.

در نمودار زیر مشخص گردیده است که از نظر بررسی امواج الیوت، این الگو از هفت موج در مجموع تشکیل شده است که ما هم اکنون در موج آخر یعنی موج c قرار داریم که در این موج می تواند تا حوالی سطح ۱۳۲۱ افزایش یابد و این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۳۹۱٫۷۶ (بالاترین سطح روز ۱۷ مارس) به ۱۲۷۷٫۲۹ (پایین ترین سطح روز ۱ آوریل) قرار گرفته است.

از این رو در معاملات امروز از طرف شاخصهای تحلیل تکنیکال اونس طلا، سیگنالی مبنی بر صعود بیشتر به بالای سطح ۱۳۲۱ در دست نیست و امکان کم شدن شتاب صعود و همچنین توقف چند روزه قیمت در نزدیکی باند مقاومتی ۱۳۲۱ وجود دارد.

بدین جهت امکان این امر وجود دارد که این محدوده قیمتی در فاصله خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی باشد و لازم است که قیمت اونس طلا در این کانال مورد بررسی قرار گیرد زیرا این هفت موج در کانال افزایشی شکل گرفته است که سقف این کانال در حدود منطقه ۱۳۲۱ تبدیل به مقاومت جدی برای اونس طلا خواهد شد که می تواند قیمت را دوباره به سوی کف کانال یعنی ۱۳۰۴ برگرداند.

بنابراین سطوح نزدیکی ۱۳۲۱ برای ورود به پوزیشن خرید چندان جالب نیست به همین خاطر پیشنهاد می کنیم در این سطح نسبت به تسویه خرید اقدام صورت گیرد مگر آنکه قیمت با قدرت بتواند از این سطح عبور کند و سقف کانال نیز شکسته شود که آن وقت انتظار داریم حرکت قیمت در روندی افزایشی به سطح ۱۳۳۴ (خط فیبوناپی ۵۰ درصدی) برسد که فعلا این سناریو مورد توجه نیست.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا