تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا امروز پیش بینی می کنیم که قیمت آن با توجه به اینکه به سطح مقاومت قوی ۱۰۳٫۷۳ برخورد کرده است مقدای در معاملات بین روز به سوی سطح ۱۰۲٫۵۸ اصلاح کند.

این سطح مقاومت همانگونه که در نمودار زیر مشخص گردیده است بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C واقع شده است که این موج از سطح ۹۸٫۸۶ (پایین ترین سطح روز ۲ آوریل) آغاز گردیده است.

این سطح مقاومت همچنین با مقاومت دیگری در نزدیکی ۱۰۳٫۳۷ ، خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از کاهش ۱۰۵٫۲۲ (بالاترین سطح روز ۳ مارس) به ۹۷٫۳۷ (پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) مواجه است که این منطقه (۱۰۳٫۳۷ تا ۱۰۳٫۷۳)  را تبدیل به مقاومت و رزیستنس مستحکم کرده است.

از این رو این امکان وجود دارد که امروز قیمت مقداری به سوی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی یعنی سطح ۱۰۲٫۵۸ عقب نشینی کند. در حرکت صعودی تنها به شرط شکست سطح ۱۰۳٫۷۳ می تواند تا حدود ۱۰۵٫۲۲ خود را بالا بکشاند.

در حال حاضر و با دید کوتاه مدت، قیمت فعلا احتیاج به اصلاح دارد و نشانگرهای تحلیل تکنیکال، قیمت نفت خام را در ناحیه اشباع از خرید نشان میدهند و بدین ترتیب تا سیگنال دوباره این شاخصهای تکنیکال، باید منتظر اصلاح قیمت به سوی ۱۰۲٫۵۸ دلار/بشکه باشیم و با پایان یافتن حرکت اصلاحی مجددا نمودار نفت خام سبک آمریکا را بررسی می کنیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت با سطح مقاومت ۱۰۸٫۱۷ مواجه است و این امکان وجود دارد که امروز شاهد اصلاح قیمت به سوی سطح ۱۰۷٫۱۷ دلار/بشکه باشیم.

در نمودار زیر این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از کاهش ۱۱۲٫۳۹ (بالاترین سطح روز ۳ مارس) به ۱۰٫۳٫۹۵ (پایین ترین سطح روز ۲ آوریل) تشکیل شده است .

تنها به شرط آنکه قیمت بتواند از این سطح مقاومت عبور کند می بایست منتظر تقویت بیشتر به سوی سطح ۱۰۹٫۱۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) باشیم.

در هر حال از آنجایی که قیمت در اولین تلاش خود موفق نشده که از سطح مقاومت ۱۰۸٫۱۷ عبور کند احتمال یک حرکت برگشتی و اصلاحی به سوی ۱۰۷٫۱۷ وجود دارد و حتی چنانچه بتواند از این سطح عبور کند هدف نزولی بعدی سطح ۱۰۵٫۹۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) خواهد بود.

بنابراین در مجموع میتوان با استناد به دلایل بالا انتظار توقف قیمت را در حوالی مقاومت ۱۰۸٫۱۷ داشت ولی برای صعود دوباره، امروز قیمت نفت برنت راه دشواری را در این سطح مقاومت پیش روی خود خواهد داشت.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت