تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

از دید تحلیل تکنیکال، همچنان احتمال شروع یک حرکت اصلاحی و نزولی اونس طلا به سوی سطح ۱۳۰۴ وجود دارد و اگر از دیروز پوزیشن خرید طلا و نقره داشته اید، اکنون بهترین زمان برای برداشت سود و خروج از معامله است مگر آنکه حداقل بتواند ۲ ساعت بالای ۱۳۲۵ تثبیت شود که آن وقت به سطح ۱۳۳۴ می رسد.

همانطور که در نمودار زیر می بینید و دیروز نیز به طور مفصل بدان اشاره کردیم قیمت در اطراف سطح مقاومت ۱۳۲۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) به پیک و سقف قیمتی خود رسیده است و  تا زمانیکه زیر سطح ۱۳۲۴٫۴۰ (بالاترین سطح روز گذشته) قرار گرفته است امکان برگشت قیمت به سطح ۱۳۰۴ قوت بیشتری خواهد گرفت.

امروز نیز تقاضای خرید فیزیکی طلا در بازار شانگهای چین ۳ دلار ارزانتر (discount) از قیمت نقدی لندن معامله شد که این نشاندهنده کمبود تقاضای خرید فیزیکی توسط چینی ها می باشد.

به همین خاطر به باور ما رشد اخیر قیمت چندان مستمر و بادوام نخواهد بود زیرا جریانهای خروج سرمایه از صندوق جهانی اسپایدر در کشورهای غربی ادامه دارد و تقاضای فیزیکی در آسیا نیز همچنان ضعیف باقی مانده است و از سوی دیگر خبرهای رسیده نشان می دهد که امروز صندوق جهانی طلا اسپایدر ۲۶۰ کیلو از ذخایر طلای خود را فروخته است.

در طی بیش از ۱ ماهه گذشته درخواست خرید طلا در بازار آسیا پایین بوده است و در حال حاضر، بزرگترین خریدار طلا یعنی معامله گران چین به علت افت ارزش یوان (پول ملی) چندان تمایلی برای خرید طلا ندارند.

تنها در ماههای فوریه و مارس ارزش یوان چین ۲٫۵ درصد سقوط کرده که این بیشترین کاهش پولی ملی این کشور از زمان تاسیس بازار ارز داخلی در سال ۱۹۹۴ می باشد.

البته به اعتقاد ما اگر قیمت دوباره به زیر ۱۳۰۰ برسد معامله گران در بازار فیزیکی وارد عمل خواهند شد. از این رو همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت به سقف کانال برخورد کرده و احتمال برگشت به سوی کف یعنی به حدود سطح ۱۳۰۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی)وجود دارد.

در هر صورت برای امروز عدم توانایی قیمت برای تثبیت در بالای نرخ ۱۳۲۵ احتمال شروع مجدد حرکت کاهشی به سوی سطح ۱۳۰۴ را فراهم می کند و تنها به شرط آنکه قیمت به بالای سطح ۱۳۲۵ برسد و حداقل کندل ۲ ساعته بالای آن بسته شود به تقویت قیمت تا سطح ۱۳۳۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می انجامد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا