تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

تحلیل روز گذشته قیمت نفت خام سبک آمریکا همچنان معتبر است و دلیلی برای تغییر آن وجود ندارد. اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال، موقعیت قیمت را در یک منطقه مقاومت مطمئن و بسیار مستحکم بین منطقه ۱۰۳٫۳۷ تا ۱۰۳٫۷۳ دلار/بشکه نشان میدهند و به این ترتیب باید امروز بیشتر به احتمال برگشت و اصلاح قیمت به سوی سطح ۱۰۲٫۵۸ فکر کرد.

این منطقه مقاومت همانطور که در نمودار زیر می بینید بر روی سطح ۱۰۳٫۷۳ یعنی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C که از سطح ۹۸٫۸۶ (پایین ترین سطح روز ۲ آوریل) شروع شده قرار گرفته است که دیروز بدان اشاره کردیم.

مقاومت دیگری نیز نیز بر روی نرخ ۱۰۳٫۳۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۱۰۵٫۲۲ – بالاترین سطح روز ۳ مارس به ۹۷٫۳۷ – پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) دیده می شود که نزدیک به مقاومت اصلی ۱۰۳٫۷۳ می باشد.

از این رو از نقطه نظر فاکتورهای تحلیل تکنیکال نفت خام، در حال حاضر قیمت وارد منطقه‌ای بسیار مهم در حد فاصله ۷۶٫۴ درصد و ۱۰۰ درصد فیبوناچی شده است و این امکان وجود دارد که با تکمیل شدن موج C قیمت در این ناحیه استراحت نماید و بعد از آن به سوی سطح ۱۰۲٫۵۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) برگردد.

در صورتیکه سطح ۱۰۲٫۵۸ نیز شکسته شود حرکت نزولی قیمت شدت بیشتری می گیرد و تا سطح ۱۰۱٫۸۷ (بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) پایین خواهد آمد.

بنابراین قیمتهای ۱۰۳٫۳۷ تا ۱۰۳٫۷۳ و ناحیه بین این دو قیمت برای نفت خام مقاومتهای محکمی به حساب می‌آیند و می بایست برای امروز منتظر برگشت و اصلاح قیمت به سوی سطح ۱۰۲٫۵۸ دلار/بشکه باشیم که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای امروز پیش بینی می کنیم که قیمت نفت برنت با کاهش مواجه شود و از نظر تحلیل تکنیکی، احتمال شروع حرکت نزولی به سوی سطح حمایت ۱۰۷٫۱۷ دلار/بشکه وجود دارد.

چنانچه قیمت بتواند به زیر این سطح برسد زمینه را برای کاهش به سوی سطح ۱۰۵٫۹۴ فراهم می آورد. در ناحیه فعلی قیمت یعنی حوالی ۱۰۸٫۱۷ نمودار قیمت با مقاومت جدی از نوع خط فیبوناچی درگیر است که ممکن است قیمت را مجبور به مکث در همین حوالی نماید.

سطح حمایت نیز همانطور که در نمودار زیر دیده می شود بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۱۲٫۳۹ (بالاترین سطح روز ۳ مارس) به ۱۰۳٫۹۵ ( پایین ترین سطح روز ۲ آوریل) مواجه است که موقتا مانع از کاهش قیمت نفت برنت به سوی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی یعنی سطح ۱۰۵٫۹۴ شده است.

با نگاهی به اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال نفت برنت و بررسی رفتار آنها می توان دریافت فعلا قیمت در حوالی ناحیه مقاومت قرار دارد و انگیزه‌ای قوی برای صعود ندارد مگر آنکه بتواند با قدرت از سطح مقاومت ۱۰۸٫۱۷ عبور کند که آن وقت می تواند تا حدود سطح ۱۰۹٫۱۷ افزایش یابد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی واقع شده است.

در هر صورت از نظر تحلیل تکنیکال احتمال حرکت نزولی بیشتر از صعودی است و شکست سطح ۱۰۷٫۱۷ می تواند به کاهش قیمت نفت برنت به سطح ۱۰۵٫۹۴ دلار/بشکه منجر شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت