تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

قیمت این زوج ارز در بالای خط کیجون سن در نرخ ۱٫۳۸۲۰ تثبیت شده است و قیمت هنوز در مسیر صعودی قرار دارد و این افزایش قیمت مدتی است که مسیر قیمتی را مشخص ساخته است و برای امروز اکثر سفارشات خرید در حوالی دو منطقه ۱٫۳۸۵۰ – ۱٫۳۸۴۰ بعدی ۱٫۳۸۲۰ تا ۱٫۳۸۰۰ چیده شده اند.

در صورت افزایش قیمت، شاهد حرکت قیمت به سمت نقاط ۱٫۳۹۱۵ و ۱٫۳۹۲۰ بعدی ۱٫۳۹۴۰ الی ۱٫۳۹۵۰ خواهیم بود . البته انتظار داریم که قیمت در محدوده ۱٫۳۹۱۵ تا ۱٫۳۹۵۰ متوقف بماند و این سطوح نیز مقاومت مستحکمی را برای ادامه حرکت ایجاد کند. اما آز آنجاییکه روند افزایشی با توجه به تحولات اخیر همچنان پایدار است، تمایل برای ورود به پوزیشن خرید در سطوح پایین یعنی ۱٫۳۸۵۰ تا ۱٫۳۸۰۰ خواهیم داشت.

در واقع پس از آنکه صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا هیچگونه چشم اندازی نسبت به افزایش احتمالی نرخ بهره در اوایل سال آینده مشخص نکرد، ارزش دلار در مقابل ارزهای اصلی رو به کاهش گذاشته و این در حالی است که ارزش یورو پس از آنکه یونان با بازگشت موفقیت آمیز خود به بازار فروش اوراق قرضه اعتماد سرمایه گذاران را به خود جلب کرد، همچنان در مسیر رو به رشد قرار دارد.

از نظر تحلیل تکنیکی قیمت این زوج ارز با سطوح حمایت بسیار قوی و مستحکمی به ترتیب در ۱٫۳۸۵۰ ، ۱٫۳۸۴۰ ، ۱٫۳۸۳۶ (پایین ترین سطح روز ۱۰ آوریل) و ۱٫۳۸۲۰ و ۱٫۳۸۱۲ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و ۱٫۳۷۹۳ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) روبرو است و از این رو، می بایست با دقت سطوح امروز حمایت و مقاومت را مد نظر داشته باشیم.

به باور ما، فرود قیمت به این سطوح حمایت، فرصتی برای ورود به پوزیشن های خرید فراهم خواهد کرد و موجب خواهد شد تا سطوح استاپ در پایین سطح ۱٫۳۷۷۵ قرار گیرد. اگر قیمت به بالای سطح ۱٫۳۹۵۰ آید، احتمال ادامه حرکت افزایش به سطح ۱٫۳۹۶۷ بیشتر خواهد شد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو –  دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

زوج ارز دلار- ین ژاپن همانطور که در نمودار زیر مشخص است به دلیل استمرار جریان ریسک گریزی و نیز بازگشت سرمایه های به داخل ژاپن به شدت تضعیف شده است. در این هفته قدرت کاهش قیمت نسبتا زیاده بوده که توانسته قیمت را به میزان ۲٫۵%- کاهش دهد که بیشترین کاهش هفتگی در طی ۱ ماهه گذشته محسوب می شود.

اما در حال حاضر، با توجه به چشم انداز افزایش نرخ بهره بانک فدرال آمریکا و نیز احتمال افزایش بودجه خرید دارایی ها در ژاپن، انتظار می رود، ین ژاپن دوباره در میان مدت تحت فشارهای نزولی قرار گیرد و در برابر ارزهای اصلی تضعیف شود.

در این زوج ارز ترجیح می دهیم با قرار دادن استاپ های مشخص پایین ۱۰۰٫۸۱ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) به معامله بپردازیم.

برای امروز سفارشات خرید در منطقه نزدیکی ۱۰۱٫۴۰ ، ۱۰۱٫۳۰ و ۱۰۱٫۲۰ (خط کیجون سن در تایم فریم هفتگی) الی ۱۰۱٫۱۵ وجود دارند چون این منطقه خود دارای چند حمایت داینامیک بوده است و سفارشات فروش امروز نیز در حوالی ۱۰۱٫۹۰ و ۱۰۲٫۰۰ قرار دارند.  

قیمت زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز امروز با مقاومت پرقدرت ۱۴۱٫۵۵ مواجه است و به همین دلیل امکان ریزش قیمت از این سطح وجود دارد. در ورود قیمت به باند مقاومتی ذکر شده ۱۴۱٫۴۰ و ۱۴۱٫۵۵ بسیار باید دقت کرد زیرا احتمال ریزش قیمت از این باند بسیار زیاد است .

چنانچه قیمت این زوج ارز نتواند با قدرت این ناحیه را پشت سر بگذارد، آنگاه باید منتظر برگشت قیمت به سوی ۱۴۰٫۷۰ ، ۱۴۰٫۶۰ الی ۱۴۰٫۴۰ باشیم که برای امروز نیز سفارشات خرید در این منطقه یعنی ۱۴۰٫۷۰ الی ۱۴۰٫۴۰ قرار دارند.

در زوج ارز دلار آمریکا – دلار استرالیا در حرکت صعودی، در صورت ناکامی قیمت برای تثبیت در پایین منطقه ۰٫۹۳۵۰ و ۰٫۹۳۳۰ این نقطه فرصتی برای خریدارن خواهد بود تا بار دیگر وارد معامله شوند.

در این صورت، می توان انتظار داشت حرکت صعودی به بالاترین نرخهای ۵ ماهه گذشته شکل گرفته و در اولین هدف قیمت به سطوح ۰٫۹۴۱۰ و در ادامه تا ۰٫۹۴۳۰ الی ۰٫۹۴۴۰ صعود کند که برای امروز سفارشات فروش نیز در حوالی این منطقه یعنی ۰٫۹۴۱۰ تا ۰٫۹۴۴۰ تشکیل شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن