تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده 

EurUsd: امروز شاخص موقعیت تجاری کسب و کار آلمان (IFO) اعلام شد که این خبر بالاتر از رقم پیش بینی ها بود و در واکنش اولیه قیمت یورو تا سطح ۱٫۲۹۹۰ بالا آمد. در حال حاضر، مهمترین سوالی که در پیش روی بازار است آنکه آیا روند کنونی اصلاحی برای یورو پایدار خواهد ماند؟ به اعتقاد ما، تا زمانیکه یورو در زیر منطقه مقاومت ۱٫۳۰۰۰ و ۱٫۳۰۲۰ ( خط میانگین متحرک ۲۱ روزه و ۲۰۰ روزه ) قرار دارد ، این حرکت اصلاحی همچنان شکننده است و در نقاط نزدیکی سطح ۱٫۳۰۰۰ فروشندگان بار دیگر وارد بازار خواهند شد.

سطح مقاومت مستحکم قیمت بر روی در منطقه ۱٫۳۰۰۰ الی ۱٫۳۰۳۰ تشکیل شده و در ادامه این مسیر سطح ۱٫۳۰۵۰ مقاومت قوی قیمت خواهد بود که حد استاپ فروشندگان در بالای این منطقه قرار دارد. فعلا برای امروز برخی از سفارشهای فروش متراکم در منطقه نزدیکی ۱٫۲۹۹۰ الی ۱٫۳۰۰۵ قرار دارند .

البته مدتی این سفارشها همانطور که قبلا نیز بدان اشاره کرده بودیم در جای خود همچنان باقی مانده اند و حتی سفارشات فروش بعدی در منطقه ۱٫۳۰۲۰ و ۱٫۳۰۴۰  الی ۱٫۳۰۵۰ قرار دارند. لازم به ذکر است که سفارشهای خرید نیز در محدوده ۱٫۲۹۰۰ و ۱٫۲۸۸۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۱۰۰ و ۲۰۰ ساعته ) الی ۱٫۲۸۶۰ تشکیل شده اند که برای امتداد سیر نزولی می بایست حتما از این سطوح و منطقه ۱٫۲۸۰۰ عبور کند تا بتواند به سطح ۱٫۲۷۴۰ کاهش یابد، فعلا برای امروز منتظر ورود فروشندگان از اطراف نزدیکی سطح ۱٫۲۹۹۰ الی ۱٫۳۰۰۰ با هدف اولیه ۱٫۲۹۰۰ و ۱٫۲۸۸۰ هستیم.

لازم به ذکر است که در زوج دلار- فرانک سویس برای امروز عمده سفارشات خرید در منطقه ۰٫۹۶۰۰ الی ۰٫۹۵۷۰ چیده شده اند و پیشنهاد می شود در منطقه نزدیکی سطح ۰٫۹۷۲۰ نسبت به تسویه خرید اقدام شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

 

UsdJpy: همانطور که دیروز پیش بینی کردیم، پس از تلاش نافرجام برای عبور از منطقه سفارشهای فروش در سطح ۱۰۲٫۵۰ از حرکت افزایشی آغاز شده از سطح ۱۰۰٫۸۱ کاسته شد و قیمت مجدد به زیر سطح ۱۰۲ بازگشت. چنانکه در گزارش دیروز نیز اشاره کردیم، این احتمال وجود دارد که با رسیدن قیمت به سطح منطقه ۱۰۲ بار دیگر تقاضا برای فروش شکل گیرد و قیمت با کاهش مواجه شود .

برای امروز سفارشهای فروش در سه مرحله قرار دارند. یکی در منطقه ۱۰۲٫۰۰ و ۱۰۲٫۴۰ بعدی در منطقه ۱۰۲٫۶۰ و ۱۰۲٫۷۰ و مرحله آخر سفارشهای فروش در سطح ۱۰۳٫۰۰ چیده شده اند و از این رو می بایست استاپهای فروش را در بالای سطح ۱۰۳٫۷۴ قرار داد .

برای امروز با توجه به سقوط شدید بازار سهام ژاپن ( روز گذشته شاخص معتبر سهام نیکی ژاپن شدیدترین سقوط روزانه خود را در طی ۲ ساله گذشته تجربه کرد ) می بایست منتظر کاهش قیمت زوج ارز دلار به ین ژاپن به ترتیب به سوی منطقه ۱۰۱٫۱۰ و ۱۰۱٫۰۰ و ۱۰۰٫۸۰ الی ۱۰۰٫۶۰ بود و همانطور که در نمودار زیر مشخص است همچنان در انتظار کاهش به سوی سطح ۱۰۰٫۴۹ ( خط میانگین متحرک ۲۱ روزه ) و ۱۰۰٫۳۹ ( خط کیجون سن) هستیم و این سطوح به باور ما بزودی لمس خواهند شد.

از این رو هر گونه حرکت اصلاحی به سوی نرخهای بالای ۱۰۲٫۰۰ تنها فرصتی را برای ورود به پوزیشن های فروش فراهم خواهد آورد. بنابراین فعلا بهتر است سقف قیمت این زوج ارز را در همان منطقه ۱۰۳٫۷۴ در نظر گرفت.

در زوج EurJpy نیز از نحوه چینش سفارشها می توان متوجه شد که امروز احتمالا قیمت بالاتر از منطقه ۱۳۲٫۲۰ و ۱۳۲٫۵۰ نمی آید و نهایت افزایش تا همین سطح ۱۳۲٫۵۰ است و احتمالا کاهش قیمت پس از آن محتمل است و ۱۳۰٫۳۰ و سپس ۱۳۰٫۰۰ دوباره با چالش روبرو خواهند شد. سطوح حمایت نیز در منطقه ۱۲۹٫۶۰ الی ۱۲۹٫۲۰ تشکیل شده اند. در زوج GbpJpy  منطقه سقف قیمت که امروز اکثر سفارشات فروش چیده شده است در منطقه ۱۵۵٫۰۰ الی ۱۵۵٫۵۰ و منطقه کف یا حمایت قیمت در محدوده ۱۵۱٫۵۰ الی ۱۵۱٫۰۰ قرار گرفته است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا به ین ژاپن

ین ژاپن

 

GbpUsd: برای امروز چنین به نظر می رسد که معامله گران در انتظار رسیدن قیمت به منطقه ۱٫۵۱۳۰ و ۱٫۵۱۵۰ هستند تا بار دیگر وارد فروش شوند. نکته بسیار مهم این است که قبلا اکثر سفارشهای فروش حول و حوش ۱٫۵۱۷۵ و ۱٫۵۲۰۰ قرار می گرفتند ولی الان از سفارشهای فروش اینطور استنباط می کنم که ظاهرا قیمت حدود ۱٫۵۱۳۰ تا ۱٫۵۱۵۰ و یا کمی بالای آن برای فروشندگان حرفه ایی غنیمت است و اگر این استنباط بنده درست باشد و کمی عوامل بازار کمک کنند می توان انتظار داشت که قیمت از اطراف این محدوده با کاهش مواجه شود و مجدد سطح ۱٫۵۰۱۵ ( سطح فیب ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۴۸۳۲ به ۱٫۵۶۰۷) را لمس کند.   قرار گرفتن قیمت در زیر سطوح ۱٫۵۰۶۰ و ۱٫۵۰۵۰ ، راه را برای سقوط بیشتر هموار می کند و  هم اکنون، هدف ۱٫۵۰۱۵ را مشخص می سازد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند

AudUsd , UsdCad

در زوج ارز AudUsd  روندی نزولی که از سطح ۰٫۹۸۴۲ ( بالاترین سطح روز ۲۱ مه ) آغاز شده است، همچنان ادامه دارد. احتمال امتداد حرکت نزولی تا نرخهای ۰٫۹۶۲۰ و ۰٫۹۶۰۰ وجود دارد و برای امروز تا زمانی که قیمت در زیر نرخ منطقه ۰٫۹۷۸۰ و ۰٫۹۸۰۰ است، فشار برای امتداد روند نزولی ادامه دارد. سطح مقاومت مستحکم به ترتیب بر روی منطقه ۰٫۹۷۸۰ الی ۰٫۹۸۰۰ قرار دارد که اتفاقا امروز سفارشات فروش نیز در این منطقه چیده شده اند.   لازم به ذکر است که سطح حمایت اولیه بر روی نرخ ۰٫۹۵۸۰ ( پایین ترین سطح روز ۱ ژوئن ۲۰۱۲) تشکیل شده است که اگر شکسته شود می تواند راه را برای سقوط تا نرخ ۰٫۹۵۵۳ هموار نماید.

برای زوج UsdCad نیز امروز سفارشات خرید در منطقه ۱٫۰۳۰۰ و ۱٫۰۲۹۰ الی ۱٫۰۲۸۵ قرار دارند و البته بهتر است برای امروز در حدود ۱٫۰۳۶۰ و ۱٫۰۳۷۰ نسبت به تسویه خرید اقدام شود. امتداد بیشتر حرکت صعودی به بالای ۱٫۰۴۰۰، راه را برای امتداد صعود تا نرخ  ۱٫۰۴۲۵ و ۱٫۰۴۴۶ الی ۱٫۰۴۷۲ ( بالاترین سطح روز ۲۸ نوامبر) هموار خواهد کرد و چنانچه این زوج ارز قادر به عبور از سطح ۱٫۰۴۷۲ باشد، در میان مدت ( طی ۲ الی ۴ هفته ) احتمال صعود تا نرخ ۱٫۰۶۵۰ وجود دارد.