تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

با تشدید تنش ها در اوکراین و بار دیگر کشمکش میان غرب و روسیه بر سر این کشور قیمت جهانی طلا به بالاترین نرخهای ۳ هفته گذشته رسید و امروز صبح همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید قیمت جهانی اونس طلا توانست که خود را در بالای سطح مقاومت ۱۳۲۱ تثبیت کند و از هم اکنون هدف بعدی رسیدن قیمت به سطح ۱۳۳۴ می باشد.

دولت موقت اوکراین از روز گذشته ضرب العجل چند ساعته را به معترضان در شهرهای شرقی این کشور تا امروز صبح تعیین کرد که فرصت دارند خلع سلاح شوند و تسلیم نیروهای امنیتی شوند در غیر این صورت نیروهای ویژه اوکراین به زودی عملیات ضد ترورستی را برای پایان دادن به ناآرامی‌ها در شرق این کشور آغاز می‌کنند.

به باور ما ادامه تنش های سیاسی در اوکراین می تواند قیمت طلا را در معاملات روز افزایش دهد و به نظر من سطح مقاومت قبلی قیمت طلا در شرایط کنونی ۱۳۲۱ حالا تبدیل به سطح حمایت شده است .

اگر در واکنش به تحولات سیاسی اوکراین و کاهش بازارهای سهام حرکت صعودی اونس طلا بار دیگر آغاز شود، اولین هدف، سطح مقاومت ۱۳۳۴ است و پس از آن سطح بعدی مقاومت نرخ ۱۳۴۸ خواهد بود که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی می باشند که در نمودار زیر مشخص است.

در حرکت کاهشی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح ۱۳۲۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و تثبیت ۲ ساعته قیمت در زیر سطح ۱۳۱۹ امکان شروع روند نزولی به سطح ۱۳۰۴ چندان بعید نیست.

در هر حال باید توجه داشت که تاثیر تشدید ناآرامی ها در اوکراین، تقویت اونس طلا را به همراه خواهد داشت که برای امروز از نظر تحلیل تکنیکال این سناریوی افزایشی به سطح ۱۳۳۴ مشروط به تثبیت قیمت به همین صورت در بالای سطح ۱۳۲۱ می باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا