تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

قیمت نفت خام سبک آمریکا در واکنش به تشدید تنش در اوکراین و تحولات روسیه در مدت زمان اخیر همواره روند مثبتی را داشته است و این روند افزایشی به عنوان یک موج قدرتمند صعودی عمل می نماید که می تواند امروز قیمت را تا منطقه ۱۰۴٫۸۸ و ۱۰۵٫۲۲ بالا بکشاند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است شکسته شدن سطح مقاومت ۱۰۳٫۷۳ این هدف ۱۰۴٫۸۸ تا ۱۰۵٫۲۲ را تایید کرده است.

در نمودار زیر کاملا به وضوح مشخص است که بر اساس قضاوت نماگرهای تحلیل تکنیکال نفت خام، قیمت هنوز انرژی صعود را دارد زیرا سطح مقاومت فیبوناچی بر روی خط ۱۰۰ درصدی که از موج صعودی C از سطح ۹۸٫۸۶ (پایین ترین سطح روز ۲ آوریل) شروع شده بود روز جمعه با قدرت شکسته شد و این به معنای ادامه سیر افزایشی تلقی می گردد.

مقاومت بعدی بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی یعنی سطح ۱۰۴٫۸۸ تشکیل شده است که اگر این سطح نیز شکسته شود می بایست منتظر صعود قیمت به سوی سطح ۱۰۵٫۲۲ (بالاترین سطح روز ۳ مارس) یا حتی ۱۰۵٫۵۹ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) باشیم.

در حرکت کاهشی نیز تنها به شرط آنکه قیمت به زیر سطح ۱۰۳٫۷۳ برسد و حداقل ۲ ساعت پایین آن تثبیت شود، منجر به برگشت قیمت به سوی ۱۰۲٫۵۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می گردد.

چنانچه مجموع دلایل تکنیکال و همچنین نیروهای بازار منجر به ادامه تقویت قیمت شوند، آنگاه قیمت نفت خام در پی رسیدن به نقاط ۱۰۴٫۸۸ و ۱۰۵٫۲۲ الی ۱۰۵٫۵۹ دلار/بشکه خواهد بود که در نمودار زیر مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

با بررسی و تحلیل تکنیکال نفت برنت دریای شمال و نمودار قیمت آن و این شتاب و شیب رشد قیمت، می توان برای امروز انتظار لمس سطح مقاومت ۱۰۸٫۱۷ دلار/بشکه را داشت و در صورتیکه بتواند از این سطح نیز عبور کند تا محدوده ۱۰۹٫۱۷ بالا خواهد آمد.

همانطور که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید قیمت توانسته است که خود را در بالای سطح حمایت ۱۰۷٫۱۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۱۲٫۳۹- بالاترین سطح روز ۳ مارس – به ۱۰۳٫۹۵ – پایین ترین سطح روز ۲ آوریل) تثبیت کند و از این رو برای امروز شانس لمس سطح مقاومت ۱۰۸٫۱۷ یعنی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی زیاد است.

در هر حال برای اینکه از رسیدن قیمت به سطح ۱۰۹٫۱۷ مطمئن شویم می بایست  قیمت حتما خود را در بالای سطح ۱۰۸٫۱۷ تثبیت کند و در حرکت کاهشی نیز تا زمانیکه قیمت در بالای سطح حمایت ۱۰۷٫۱۷ قرار دارد ، نمی توان انتظار کاهش قیمت نفت برنت به سطح ۱۰۵٫۹۴ یعنی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی را داشت.

حال با فرض ادامه رشد قیمت نفت برنت، میتوان تارگت‌های بعدی قیمت را در کوتاه مدت در سطوح ۱۰۸٫۱۷ و ۱۰۹٫۱۷ دلار/بشکه به حساب آورد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت