تحلیل چشم انداز قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) در هفته جاری

نوسانات قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا در روندی خنثی ادامه دارد زیرا خریداران و فروشندگان در محدوده نرخ ۷۹٫۳۳ و ۷۹٫۸۳ با هم جدال می کنند با این حال، به باور ما، احتمال ادامه حرکت افزایشی به ۷۹٫۸۳۸ وجود دارد و از این رو، هدف ما رسیدن به خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی میباشد.

از این رو برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر سبدی از شش ارز اصلی می سنجد پیش بینی می کنیم که این هفته به سوی سطح مقاومت ۷۹٫۸۳۸ افزایش یابد زیرا قیمت توانسته است که حرکت پنج موجی از چرخه امواج الیوت خود را کامل کند.

این چرخه از امواج همانطور که در نمودار زیر مشخص گردیده است از سطح ۸۱٫۴۸۲ (بالاترین سطح روز ۸ نوامبر ۲۰۱۳) شروع شده که در واقع این چرخه بخشی از سه موج بزرگتری می باشد که از سطح ۸۴٫۷۵۳ (بالاترین سطح روز ۹ جولای ۲۰۱۳) آغاز گردیده است.

بررسی سطوح فیبوناچی از مقاومت قیمت در ۷۹٫۸۳۸ خبر می دهد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی واقع شده است و چنانچه این هفته شکسته شود می تواند به سوی سطح ۸۰٫۱۵۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) افزایش یابد.

سطح حمایت نیز بر روی ۷۹٫۳۳ (پایین ترین سطح روز ۱۰ آوریل) قرار گرفته است و در صورت شکست این سطح منجر به استمرار روند کاهشی به سوی سطح ۷۸٫۹۹۸ (پایین ترین سطح روز ۲۵ اکتبر ۲۰۱۳) می شود.

نماگرهای تحلیل تکنیکال نیز در محدوده بیش فروش یا Oversold قرار دارند و این نیز دلیل خوبی برای امکان صعود قیمت به سوی سطح مقاومت ۷۹٫۸۳۸ است و در صورت ایجاد پتانسیل صعود قیمت در هفته جاری در مسیر رسیدن به اعداد ۷۹٫۸۳۸ و ۸۰٫۱۵ الی ۸۰٫۴۰  قرار خواهد گرفت.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار