تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

در نوشتار قبلی به این مسئله اشاره کردیم که رسیدن یورو به مرز ۱٫۳۹ و ۱٫۴۰ موجب به خطر افتادن صادرات منطقه تحت سیطره این ارز می شود و احتمال دارد که مقامات بانک مرکزی اروپا (ECB) سرانجام مهر از لب بگشایند .

از این رو در شرایط بسیار پیچیده ای هستیم و به همین دلیل در نوشتار های گذشته اهمیت سخنرانی های هفته جاری مقامات را بیشتر از شاخصهای اقتصادی دانستیم . فعالان بازار در چنین شرایط پیچیده ای علاقه مند هستند تا بدانند سیاست گذاران بانک مرکزی اروپا چگونه می اندیشند .

از نظر تحلیل تکنیکال دامنه قیمت امروز در معاملات این زوج ارز از ۱٫۳۸۲۰ (خط کیجون سن) تا ۱٫۳۸۰۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۲۱ و ۱۰ روزه گذشته) است و ما هنوز نشانه‌ای از شکست یکی از سطوح ۱٫۳۷۸۰ (پایین ترین سطح روز ۹ آوریل) و ۱٫۳۹۵۰ نداریم زیرا سفارشات خرید امروز در حوالی ۱٫۳۸۱۵ تا ۱٫۳۸۰۰ و سفارشات فروش در دو مرحله ۱٫۳۹۰۰ و ۱٫۳۹۱۵- ۱٫۳۹۲۰ الی ۱٫۳۹۴۰ و ۱٫۳۹۵۰ چیده شده اند

اهداف ریزش بیشتر یورو به قیمتهای پائینتر در ۱٫۳۸۰۷ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و ۱٫۳۷۹۹ (خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) است و اهداف قیمت در صورت صعود ۱٫۳۹۰۰ ، ۱٫۳۹۱۵ ، ۱٫۳۹۲۰ و ۱٫۳۹۴۰ الی ۱٫۳۹۵۰ می باشند.

افزایش ارزش یورو این احتمال را مطرح کرده که صادرات منطقه یورو آسیب ببیند و با توجه به وابستگی این منطقه به این بخش از اقتصاد بسیاری از اقتصاددانان این سناریو را مطرح کردند که بانک مرکزی مجبور به مداخله است .

این مسئله موازنه تجاری میان اروپا و انگلستان و اروپا و آمریکا را به طرز دردناکی به ضرر اروپایی ها بر هم می زند و اثرات کوتاه و بلند مدت آن بر اقتصاد اروپا غیر قابل انکار است .

بدین جهت انتظار داریم که دیر یا زود مقامات بانک مرکزی اروپا (ECB) در بازار مداخله کنند و اندکی ازین حرارت افزایش یورو بکاهند.  تا کنون چنین چیزی نیز رخ داده است و احتمالا به مرور زمان نیز چنین خواهد شد و اشاره اخیر دراقی به افزایش شدید یورو چندان برای این ارز مثبت ارزیابی نمی شود و حکایت از نارضایتی او دارد که موجب تضعیف آن در معاملات امروز شده است.

ماریو دراقی رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) در سخنان چند روز پیش خود نسبت به سیاستهای انبساطی ناشی از افزایش بهای یورو اشاره کرد که این سخنان تلویحا به معنی چراغ سبز به اجرای سیاستهای انبساطی کمّی (QE) است که کاهش ارزش یورو را از نزدیکی سطوح سفارشات فروش به همراه خواهد داشت.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

در این زوج ارز امروز در کنار سطح ۱۰۱٫۴۰ و ۱۰۱٫۱۵ خط کیجون سن هفتگی فعلا مانعی برای ریزش بیشتر قیمت شده اند و انتظار داریم که از نزدیکی این سطوح که اتفاقا سفارشات خرید نیز در حوال و حوش همین منطقه یعنی ۱۰۱٫۴۰ تا ۱۰۱٫۱۵ با حد استاپ پایین ۱۰۰٫۸۲ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) وجود دارند قیمت با افزایش روبرو شود.

از نزدیکی سطوح حمایت یاد شده یعنی ۱۰۱٫۴۰ تا ۱۰۱٫۱۵ پیش بینی می کنیم که قیمت به سوی سطح ۱۰۱٫۹۰ و ۱۰۲٫۰۰ افرایش یابد و چنانچه بتواند از سطح ۱۰۲٫۰۰ و مهمتر از همه ۱۰۲٫۱۶ (بالاترین سطح روز ۹ آوریل) عبور کند می تواند تا حوالی سطح ۱۰۲٫۳۷ (کف ابر ایچیموکوی روزانه) و ۱۰۲٫۳۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱۰۴٫۱۳ به ۱۰۱٫۳۲) افزایش یابد.

برخی از سفارشات فروش امروز این زوج ارز در منطقه نزدیکی ۱۰۱٫۹۰ و ۱۰۲٫۰۰ وجود دارند که می تواند برای مدتی سد مقاومت قیمت باشد.

در زوج  ارز یورو – ین ژاپن نیز امروز با نگاهی به اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال و بررسی رفتار آن و همچنین چینش سفارشات میتوان دریافت فعلا قیمت در حوالی ناحیه حمایت و کف ۱۴۰٫۴۰ تا ۱۴۰٫۰۰ دارای موقعیت خرید قرار دارد و سفارشات فروش امروز نیز در ناحیه مقاومتی ۱۴۱٫۱۰ و ۱۴۱٫۱۵ وجود دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن