تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

در حال حاضر برای قیمت نفت خام سبک آمریکا سطح ۱۰۴٫۳۶ دلار/بشکه مقاومت قابل توجه نفت خام سبک آمریکا است و عدم توانایی قیمت در شکست این سطح منجر به کاهش قیمت به سوی ۱۰۲٫۷۱ خواهد شد.

همانگونه که در چارت زیر مشاهده می نمائید این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی C که از سطح ۹۷٫۳۷ (پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) شروع شده قرار گرفته است.

این سطح مقاومت با خط مقاومت دیگری که از سطح ۱۱۲٫۲۴ (بالاترین سطح روز ۲۸ اوت ۲۰۱۳) کشیده شده مواجه است که منطقه ۱۰۴٫۰۰ تا ۱۰۴٫۳۶ را تبدیل به مقاومت مستحکم و قوی کرده است. بنابراین چنانچه قیمت در زیر این محدوده مقاومتی خود را تثبیت کند امکان کاهش قیمت مهیا می گردد.

در دید معاملات روزانه یک سیگنال کاهشی و فروش مشاهده می شود که می تواند قیمت را تا حدود سطح ۱۰۲٫۷۱ پایین بکشاند.

کسانیکه امروز تمایل به گرفتن پوزیشن فروش دارند می توانند تا نرخ ۱۰۲٫۷۱ پوزیشن های فروش را نگاه دارند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی واقع شده است و شکست این سطح فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش نفت خام با تارگت ۱۰۰٫۶۷ دلار/بشکه(خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

قیمت نفت برنت دریای شمال با سطح مقاومت در نرخ ۱۰۹٫۱۷ دلار/بشکه مواجه است و برای امروز پیش بینی می کنیم که به سوی سطح ۱۰۸٫۱۷ کاهش یابد.

این سطح مقاومت همانطور که در چارت پایین دیده می شود بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی ۱۱۲٫۳۹ (بالاترین سطح روز ۳ مارس) به ۱۰۳٫۹۵ (پایین ترین سطح روز ۲ آوریل) مواجه است.

با توجه به اینکه قبلا سطوح مقاومت ۱۰۷٫۱۷ و ۱۰۸٫۱۷ که به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی تشکیل شده اند منجر به برگشت و اصلاح قیمت گردیدند میتوان انتظار داشت که برای امروز سطح مقاومت ۱۰۹٫۱۷ نیز به اصلاح قیمت نفت به سوی ۱۰۸٫۱۷ بیانجامد.

در حرکت افزایشی تنها به شرط شکست سطح ۱۰۹٫۱۷ و افزایش قیمت به بالای این سطح می تواند زمینه تقویت قیمت نفت برنت به سوی ۱۱۰٫۴۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) را فراهم آورد.

بنابراین برای امروز قیمت نفت دریای شمال با در جا زندن پایین سطح مقاومت قیمت فعلی، ممکن است بتواند به ۱۰۸٫۱۷ دلار/بشکه اصلاح کند که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت