تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

حرکت قیمت این زوج ارز در ۲۴ ساعت گذشته در روندی کاهشی که از هفته گذشته شروع شده بود ادامه یافت با این حال فشارهای نزولی که از شروع حرکت ریسک گریزی ایجاد شده، در منطقه ۱٫۳۷۹۰ و ۱٫۳۷۸۰ الی ۱٫۳۷۷۵ با حمایتهای محکمی روبرو است.

از سوی دیگر، اظهارات امروز آقای نویر از اعضای بانک مرکزی اروپا (ECB) که از آمادگی این نهاد در خصوص اعمال سیاستهای انبساطی نامتعارف برای مهار تورم منفی اتحادیه اروپا خبر داد، موجب افزایش فشارها بر یورو به پایین سطح ۱٫۳۸۲۰ شد زیرا بسیاری بر این باورند که برای تثبیت وضعیت اقتصادی در اروپا و مبارزه با پدیده تورم منفی، نیاز به اعطای سیاستهای حمایتی از سوی بانک مرکزی وجود دارد.

همانگونه که در چارت زیر مشاهده می نمائید سطوح حمایت این زوج به ترتیب در نرخهای ۱٫۳۷۸۹ ( خط تنکان سن) و ۱٫۳۷۸۰ ( پایین ترین سطح روز ۹ آوریل) و ۱٫۳۷۷۵ قرار دارند و برای امروز نیز سفارشات خرید معامله گران در محدوده حول و حوش ۱٫۳۸۰۰ تا ۱٫۳۷۷۵ چیده شده اند.

در مورد سفارشات فروش یورو نیز به علت قرار داشتن میزان زیادی سفارش فروش در محدوده حوالی ۱٫۳۸۶۵ و ۱٫۳۸۷۰ قیمت فعلا در زیر این منطقه تثبیت شده است.

امروز خانم یلن ریس بانک مرکزی آمریکا حدود ساعت ۱۷:۱۵ به وقت تهران سخنرانی خواهد داشت و سخنرانی و سوال و جوابهایی که مطرح خواهد شد، می تواند تا حد زیادی چشم اندازی از سیاستهای پولی ایالات متحده برای معامله گران بازار را ترسیم کند.

در مجموع، سخنرانی امروز برای بازار قابل اهمیت و مهم تحلیل می شود و می تواند آینده وضعیت سیاستهای پولی بانک مرکزی آمریکا را تا حد زیادی مشخص نماید.

در زوج ارز دلار- ین ژاپن حال در حاضر قیمت در محدوده ۱۰۱٫۷۰ الی ۱۰۲٫۰۰ قرار دارد و نمودار قیمت با این دو سطح درگیر است که میتوان گفت حمایت و مقاومت معنی‌ داری به شمار می روند.

برای امروز در این زوج ارز در نرخهای ۱۰۱٫۷۰ و ۱۰۱٫۶۵ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید و انتظار برای صعود قیمت تا نرخهای ۱۰۲٫۰۰ و ۱۰۲٫۲۰ است.

مقاومت امروز قیمت نیز در حدود ۱۰۲٫۲۰ و ۱۰۲٫۳۰ و  ۱۰۲٫۳۷ (نزدیکی کف بر ایچیموکوی) و ۱۰۲٫۳۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱۰۴٫۱۳ به ۱۰۱٫۳۲) وجود دارند که سفارشات فروش در این منطقه تشکیل شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو