تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

قیمت جهانی اونس طلا روز گذشته در نرخهای پایین سطح روانی ۱۳۰۰ و خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه به کار خود پایان داد و این در حالی بود که قیمت دیروز در نزدیکی فاصله سطح حمایت ۱۲۸۷ مورد معامله قرار گرفت.

برای امروز نیز پیش بینی می کنیم که قیمت هنوز در مسیر نزولی قرار گیرد و این موج نزولی قیمت مسیر و اهداف بعدی کاهش قیمت را در نمودار پایین مشخص ساخته است.

فعلا نشانه قطعی از بازگشت و اصلاح قابل توجه نداریم و حتی برغم کاهش قیمت به زیر ۱۳۰۰ هنوز تقاضای خرید فیزیکی چینی ها پایین است و به نظر میرسد در معاملات امروز قیمت در مسیر کاهشی به سطح حمایت ۱۲۸۷ باشد.

این سطح حمایت همانگونه که ملاحظه می فرمائید بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی (c) که از سطح ۱۳۳۰٫۹۰ (بالاترین سطح روز ۱۴ آوریل) شروع شده قرار گرفته است.

در واقع از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت، این سومین موج از چرخه حرکت سه موجی می باشد که این چرخه نیز از سطح ۱۳۹۱٫۷۶ (بالاترین سطح روز ۱۷ مارس) آغاز گردیده است.

به اعتقاد ما قیمت جهانی اونس طلا در آینده نزدیک در این موج نزولی (c) قادر خواهد بود تا سطح ۱۲۶۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) پایین آید و حتی به نرخهای پایین تری نیز سقوط کند که در چارت زیر مشاهده می نمائید.

در حال حاضر قیمت دقیقا با سطح مقاومت ۱۳۰۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫ درصدی) درگیر است و پیش بینی می شود نتواند حرکت قابل توجهی برای صعود از خود نشان دهد زیرا مقاومتها به ترتیب بر روی نرخهای ۱۳۰۴ و ۱۳۰۹ قرار گرفته اند.

بدین جهت در ورود قیمت به باند مقاومتی ذکر شده بسیار باید دقت کرد. احتمال ریزش قیمت از این باند مقاومتی زیاد است.

بنابراین چنانچه قیمت همچنان در زیر این سطوح قرار داشته باشد آنگاه با کاهش آن به سمت ۱۲۸۷ و گذشتن از آن می توان این شکست را آغاز موج نزولی (c) دانست که هدف بعدی آن می تواند سطوح ۱۲۷۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و حتی ۱۲۶۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) باشد که به وضوح در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا