تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

برای امروز با توجه به فروش گسترده صندوق ذخایر طلای اسپایدر جهان (SPDR) پیش بینی می کنیم که قیمت هنوز در مسیر نزولی قرار داشته باشد و همانطور که دیروز گفتیم این موج نزولی قیمت مسیر و اهداف بعدی کاهش قیمت را در نمودار پایین مشخص ساخته است.

امروز صندوق اسپایدر حدود ۸٫۳۹ تن از ذخایر طلای خود را فروخت و هم اکنون کل ذخایر طلای آن به ۷۹۸٫۴۳ تن کاهش یافته که حرکت امروز بیشترین فروش روزانه این صندوق از روز ۲۳ دسامبر به این سو می باشد و انتظار داریم که این حرکت روند نزولی اونس طلا را دوباره تشدید کند.

فعلا نشانه قطعی از بازگشت و اصلاح قابل توجه نداریم و حتی برغم ادامه تنش در اوکراین و افت قیمت به نزدیکی ۱۳۰۰ هنوز تقاضای خرید فیزیکی چینی ها ضعیف است و به نظر میرسد در معاملات امروز نیز قیمت همچنان در مسیر کاهشی به سوی سطح حمایت ۱۲۸۷ باشد.

همانگونه که دیروز به طور مفصل اشاره کردیم در نمودار پایین این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی (c) که از سطح ۱۳۳۰٫۹۰ (بالاترین سطح روز ۱۴ آوریل) شروع شده قرار گرفته است.

در واقع از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت، این سومین موج از چرخه حرکت سه موجی می باشد که این چرخه نیز از سطح ۱۳۹۱٫۷۶ (بالاترین سطح روز ۱۷ مارس) آغاز گردیده است.

به اعتقاد ما قیمت جهانی اونس طلا بزودی در این موج نزولی (c) می تواند خود را تا سطح ۱۲۶۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) پایین بشکاند و حتی به نرخهای پایین تری نیز سقوط کند که در نمودار پایین مشاهده می نمائید.

در حال حاضر قیمت دقیقا با اطراف سطح مقاومت ۱۳۰۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫ درصدی) درگیر است و پیش بینی می شود نتواند حرکت قابل توجهی برای صعود از خود نشان دهد زیرا مقاومتها به ترتیب بر روی نرخهای ۱۳۰۷ و ۱۳۰۹ الی ۱۳۱۴ قرار گرفته اند.

بدین جهت در ورود قیمت به باند مقاومتی ذکر شده بسیار باید دقت کرد زیرا احتمال ریزش قیمت از این باند مقاومتی زیاد است.

بنابراین چنانچه قیمت همچنان در زیر این سطوح قرار داشته باشد آنگاه با کاهش آن به سمت ۱۲۸۷ و گذشتن از آن می توان این شکست را آغاز موج نزولی (c) دانست که هدف بعدی آن می تواند سطوح ۱۲۷۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و حتی ۱۲۶۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) باشد که به وضوح در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

امروز تنها خبر تعداد مدعیان بیمه بیکاری هفتگی و شاخص صنعتی فیلادلیفا آمریکا اعلام می شود. فردا اکثر بازارهای مالی بدلیل عید پاک در تعطیلات باقی خواهند ماند و انتظار می رود حرکت فردا بازار با نقدینگی پایین همراه باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا