تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید پیش بینی می کنیم که امروز بتواند از سطح مقاومت ۱۰۵٫۰۰ (بالاترین سطح دیروز) عبور کند و تا سطح ۱۰۶٫۰۱ دلار/بشکه افزایش یابد که در نمودار زیر این هدف بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی مشخص گردیده است.

همانطور که دیروز بدان اشاره کردیم پس از لمس سطح ۱۰۵٫۰۰ قیمت در بین خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج افزایشی C که از سطح ۹۷٫۳۷ (پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) شروع شده قرار گرفته است و با اعلام رشد موجودی ذخایر انبارهای سازمان انرژی نفتی آمریکا (۱۰ میلیون بشکه) تا سطح ۱۰۳٫۱۰ پایین آمد اما مجدد خود را به سطح ۱۰۴٫۳۶ نزدیک کرده است.

به باور ما با توجه به تحولات اوکراین قیمت ممکن است مثل روز گذشته دوباره در بالای خط روند نزولی کشیده شده از سطح ۱۱۲٫۲۴ (بالاترین سطح روز ۲۸ اوت ۲۰۱۳) تثبیت گردد و قیمت را گامی دیگر به سطح ۱۰۶٫۰۱ نزدیک کند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی به وضوح مشخص گردیده است.  

بدین ترتیب اگر قیمت نتواند برای ایستادگی بیشتر در برابر صعود، پتانسیل لازم را به زیر سطوح حمایت ۱۰۳٫۱۰ و ۱۰۲٫۷۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) کسب کند به سرعت باید به فکر لمس قیمتهای بالاتری در نرخهای ۱۰۵٫۰۰ و ۱۰۶٫۰۱ باشیم.

بنابراین در شرایط فعلی و با توجه به ملاحظات تکنیکی و بنیادی در کوتاه مدت قیمت در موج صعودی C است و انتظار میرود افزایش در قیمت نفت به بالای سطح ۱۰۵٫۰۰ لازم باشد و بعد از آن امکان رسیدن قیمت به نزدیکی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی یعنی سطح ۱۰۶٫۰۱ دلار/بشکه وجود دارد

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که امروز قیمت با شکست سطح مقاومت ۱۱۰٫۴۱ تا حدود سطح ۱۱۲٫۳۹ دلار/بشکه افزایش یابد که این سطح بر روی بالاترین سطح به ثبت رسیده در اوایل ماه مارس مشخص گردیده است.

با اندکی توجه به موقعیت اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال نفت برنت میتوان دریافت که پیشتر نسبت به تشکیل الگوی گوه به وضوح هشدار داده شد.

هم اکنون قیمت کاملا خود را در بالای ضلع بالایی خط روند این الگو تثبیت کرده است که در صورت ادامه خروج رو به بالا، به احتمال زیاد بتواند به سوی سطح ۱۱۲٫۳۹ افزایش یابد.

از این رو نکته بسیار حائز اهمیت در بررسی نمودار قیمت نفت برنت و همچنین در تحلیل تکنیکال ، قدرت روند افزایشی قیمت طی چند روز اخیر و همچنین قدرت و استحکام کانال صعودی در الگوی گوه (Wedge) میباشد که در صورت تثبیت قیمت در ضلع بالایی این الگو هدف ۱۱۲٫۳۹ تایید خواهد شد.

این سناریوی افزایشی تا زمانیکه قیمت در بالای سطح حمایت ۱۰۹٫۱۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) قرار دارد معتبر به نظر می رسد. زیرا سطح حمایت ۱۰۹٫۱۷ دلار/بشکه بسیار مستحکم بوده و هم اکنون فرصت برای شروع حرکت افزایشی مناسب است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت