تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن تحلیل روز گذشته معتبر است و پیش بینی می کنیم که امروز بتواند سطح حمایت ۶۵۲۸ دلار/تن را لمس کند و چنانچه به زیر این سطح برسد همانطور که گفتیم هدف بعدی کاهش قیمت تا سطح ۶۴۷۹ خواهد بود که در نمودار زیر به وضوح مشاهده می نمائید.

این سطح حمایت همانطور که در نمودار پایین دیده میشود بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از افزایش ۶۳۲۱ (پایین ترین سطح روز ۱۹ مارس) به ۶۷۳۴ (بالاترین سطح روز ۲ آوریل) قرار گرفته است.

سطح حمایت یاد شده موقتا موجب یک حرکت اصلاحی جزئی به سمت بالا گردیده است که به باور ما این حرکت اصلاحی در حول و حوش منطقه مقاومت ۶۵۷۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) متوقف خواهد شد.

هر چند که هنوز معلوم نیست که روند نزولی قبلی بلند مدت از سر گرفته شده است یا خیر، اما سرعت و مومنتوم کاهشی قیمت در معاملات این چند روز خود بیانگر پتانسیل کاهش قیمت به سوی هدف ۶۴۷۹ یعنی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی می باشد.

از سوی دیگر هماطور که دیروز هم گفته شد شرط اصلاح بیشتر قیمت به نرخهای بالاتر، تثبیت قیمت در ناحیه بالاتر از مقاومت ۶۵۷۶ دلار/تن و بسته شدن کندل ۲ ساعت بالای آن است که در آن صورت قیمت جهانی مس اصلاح خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن نیز گزارش تحلیلی دیروز همچنان مورد توجه است و پیش بینی می کنیم که امروز قیمت به سوی سطح ۱۸۲۷ دلار/تن کاهش یابد زیرا همانگونه که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید قیمت توانسته است که به زیر سطح حمایت ۱۸۵۶ نزول کند.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از افزایش ۱۷۰۵٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۱ مارس) به ۱۹۰۲٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۱ آوریل) می باشد و حمایت بعدی قیمت بر روی نرخ ۱۸۲۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می باشد.

به باور ما قیمت آلومینیم آلیاژی تا زمانیکه به سطح ۱۸۲۷ نرسیده نمی تواند اصلاح و برگشت قابل توجهی داشته باشد. در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و افزایش سریع قیمت به بالای ۱۸۵۶ موقتا سناریوی کاهشی را باطل می کند .

البته باز هم یادآوری می شود این صعود محدود به سطح مقاومت ۱۸۶۶ می باشد که این سطح محل برخورد قیمت به ضلع پایینی خط روند کانال کاهشی می باشد.

بدین جهت ، معامله‌گران بازار بورس فلزات لندن غیر آهنی شایسته است که امروز نیز همانند روز گذشته درمحدوده مقاومت ۱۸۵۶ و حمایت ۱۸۲۷ دلار/تن رفتار قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی را به دقت زیر نظر داشته باشند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم