تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

کاهش میزان بازدهی اوراق قرضه آمریکا که در واکنش به اظهارات روز گذشته خانم یلن (ریس بانک فدرال رزرو آمریکا) صورت گرفت، موجب تقویت این زوج گردید و حرکت افزایشی تا سطح ۱٫۳۸۵۰ پیش رفت و در آستانه نشست جلسه وزرای خارجی مقامات آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و اوکراین بر سر حل بحران اوکراین قیمت این زوج ارز فعلا در نرخهای بالای ۱٫۳۸۳۰ تثبیت شده است.

این گمانه زنی ها که بانک فدرال رزرو آمریکا میزان نرخ بهره را همچنان برای مدت طولانی در سطوح پایین نگاه خواهد داشت نیز فعلا بر روی ارزش دلار آمریکا مخصوصا در مقابل پوند سنگینی کرده است.

دیروز آمارهای اشتغال انگلیس بسیار قوی تر از حد پیش بینی های بازار بودند و نرخ بیکاری این کشور به پایین سطح ۷٫۰۰ درصد کاهش یافت که چنین آمارهای اقتصادی مثبتی از انگلیس، احتمال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور (BoE) در اوایل سال میلادی ۲۰۱۵ را بیشتر می کند که در نتیجه، به تقویت بیشتر پوند خواهد انجامید.

در مورد زوج ارز یورو – دلار نکته مهم همانطور که دیروز گفته شد وجود چند حمایت در منطقه ۱٫۳۸۰۰ تا ۱٫۳۷۷۵ و مقاومت در منطقه ۱٫۳۸۶۵ و ۱٫۳۸۷۰ است که همچنان باعث قرار گرفتن قیمت در این محدوده خواهد بود.

قیمت کماکان مابین نرخهای سطوح حمایت و مقاومت خود قرار دارد و چشم انداز کلی فعلا تغییر چندانی نکرده است.

همانطور که گفتیم سطوح حمایت این زوج ارز به ترتیب در سطوح ۱٫۳۷۹۰ (پایین ترین سطح روز ۱۵ آوریل) و ۱٫۳۷۸۹ (خط تنکان سن) الی ۱٫۳۷۸۰ (پایین ترین سطح روز ۹ آوریل) قرار دارند که برای امروز اتفاقا سفارشات خرید همچنان در حوالی ۱٫۳۸۰۰ تا ۱٫۳۷۷۵ و سفارشات فروش نیز همچنان در منطقه نزدیکی ۱٫۳۸۶۵ و ۱٫۳۸۷۰ چیده شده اند.

یادآوری می شود که در حرکت صعودی، نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت اصلی ۱٫۳۸۷۰ می تواند ادامه روند صعودی به سوی مقاومتهای بعدی یعنی ۱٫۳۹۰۶ و ۱٫۳۹۲۴ را نوید بخش باشد و این در حالی است که شکست سطح حمایت اصلی ۱٫۳۷۷۵ زمینه را برای کاهش به ۱٫۳۷۵۰ و ۱٫۳۷۴۰ فراهم می آورد.

از این رو برای مشخص شدن حرکت این زوج، می بایست روند خنثی فعلی قیمت که مابین نرخهای ۱٫۳۷۷۵ تا ۱٫۳۸۷۰ است با قدرت شکسته شود.

بنابراین چشم انداز کوتاه مدت این زوج نامشخص است زیرا هنوز هیچ یک از سطوح حمایت ۱٫۳۷۷۵ و سطح مقاومت ۱٫۳۸۷۰ شکسته نشده است و تا آن زمان می بایست مثل روز گذشته در حوالی ۱٫۳۸۰۰ تا ۱٫۳۷۷۵ وارد پوزیشن خرید و در ناحیه نزدیکی ۱٫۳۸۶۵ و ۱٫۳۸۷۰ وارد پوزیشن فروش شد.

در زوج ارز دلار- ین ژاپن نیز برای امروز سفارشات خرید این زوج در حدود ۱۰۱٫۸۰ و ۱۰۱٫۷۰ الی ۱۰۱٫۶۵ و سفارشات فروش به ترتیب در دو منطقه نزدیکی ۱۰۲٫۴۰ – ۱۰۲٫۵۰ و  ۱۰۲٫۶۵ الی ۱۰۲٫۷۰ وجود دارند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز همانند دیروز سفارشات خرید امروز همچنان در منطقه نزدیکی ۱۴۱٫۰۰ و ۱۴۰٫۹۰ سفارشات فروش نیز در منطقه نزدیکی ۱۴۱٫۷۵ و ۱۴۱٫۸۰ الی ۱۴۲٫۰۰ تشکیل شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو