تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

امروز به دلیل تعطیلی بازارهای مالی انتظار می رود حجم معاملات امروز پایین باشد اما مهمترین جریان غالب در بازار، ادامه روند فروش طلا توسط صندق جهانی اسپایدر است و انتظار داریم، روند حرکت بازار جهانی طلا تحت تاثیر اخبار و نوسانات تغییرات در میزان ذخایر صندوق جهانی اسپایدر قرار گیرد.

تنها در معاملات هفته گذشته صندوق اسپایدر حدود ۹٫۳ تن از ذخایر طلای خود کم کرد و در حال حاضر نزدیک به ۷۹۵٫۱۴ تن ذخیره طلایی دارد .

این کاهش ذخایر طلای صندوق اسپایدر به همراه تقویت شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) و توافق حاصل شده در مذاکرات ژنو بین مقامات آمریکایی، اروپایی و روسی بر سر حل بحران اوکراین از نگرانی های موجود در خصوص تنش در اوکراین کاسته است که این مهمترین علت شروع نوسانات شدید کاهشی قیمت جهانی اونس طلا به پایین ترین نرخهای ۲٫۵ هفته گذشته بوده است.

از دیگر سو با توجه بانک مرکزی آمریکا به مساله رشد اقتصادی، بازار از انتشار آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا احتمال تصمیم بانک مرکزی برای افزایش نرخ بهره را تلویحاً استنباط نموده است و انتظار می رود، روند کاهش اونس طلا همچنان ادامه داشته باشد.

در نتیجه به باور ما قیمت جهانی اونس طلا متحمل فشارهای بیشتری خواهد بود. سقوط اخیر قیمت از سطح ۱۳۳۰ در همین راستا توجیه می شود.

از نظر تحلیل تکنیکال نیز همانطور که در نمودار زیر می بینید قیمت جهانی اونس طلا حرکت کاهشی پرقدرتی را از مبدا خود یعنی سطح ۱۳۳۰٫۹۰ (بالاترین سطح روز ۱۴ آوریل) شروع کرده است و قدرت بالای این موج نزولی (c) توانسته که قیمت را به پایین سطوح ۱۳۰۳ و ۱۲۸۷ بکشاند .

نمودار یک ساعته قیمت به روشنی نشان می دهد که احتمال شروع ریزش جدید قیمت به سطح ۱۲۷۳ وجود دارد که این سطح در نمودار زیر بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی مشخص گردیده است.

در حرکت کاهشی، در صورت عبور قیمت از سطح ۱۲۷۳، سیگنال روشن دیگری از شروع حرکت کاهشی با هدفهای رسیدن قیمت به سطوح ۱۲۶۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و ۱۲۴۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) ظاهر خواهد شد.

لازم به ذکر است که سطوح مقاومت قیمت اونس طلا به ترتیب در ۱۳۰۱ (اطراف خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و ۱۳۰۷ تشکیل شده اند که این سطوح مقاومت مانع از هر گونه رشد قیمت می شوند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا