تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن تا سطح حمایت ۱۰۳٫۱۹ دلار/بشکه نزول کند و چنانچه بتواند از این سطح عبور کند و به زیر ۱۰۳٫۰۰ برسد تا حدود سطح ۱۰۲٫۰۸ کاهش خواهد یافت.

این هدف را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند. از نظر تحلیل تکنیکی حرکت سه موجی قیمت که از سطح ۹۷٫۳۷ (پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) شروع شده کامل گردیده است زیرا در نمودار زیر کاملا به وضوح مشخص است که موج c یعنی موج سوم توانسته که حرکت پنج موجی خود را تکمیل کند.

افزایش ذخایر نفت آمریکا که باعث نگرانیها درباره‌ تقاضای نفت شده و همچنین روز پنج‌شنبه پس از آنکه طرف‌های مختلف آمریکایی و اروپایی، روسی و اوکراین برای کاهش خشونت‌ها در اوکراین به توافق رسیدند، پیش‌بینی می‌شود که این روند کاهشی در بهای نفت خام سبک آمریکا نیز دیده شود. به باور ما در معاملات امروز قیمت‌های نفت خام و برنت دریای شمال با کاهش زیادی مواجه خواهند شد.

مقامات مختلف آمریکایی ، اروپایی و روسی در اجلاس ژنو برای حل بحران اوکراین در بیانیه‌ای خواهان پایان فوری خشونت‌ها در این کشور شدند که این مسئله می تواند به کاهش قیمت نفت دامن زد.

بنابراین برای امروز روند نزولی تا زمانی که قیمت زیر سطح مقاومت اصلی ۱۰۴٫۹۹ است، ادامه خواهد یافت و تنها به شرط شکست سطح مقاومت ۱۰۴٫۹۹ موجب رشد تا حدود سطح ۱۰۶ دلار/بشکه می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز قیمت نفت برنت دریای شمال در روندی خنثی مابین نرخهای ۱۰۹٫۱۷ و ۱۱۰٫۴۰ دلار/بشکه قرار گرفته است و بدلیل تعطیلات بازار انگلیس از نوسانات شدید بازار نیز کاسته شده است.

این روند خنثی همانگونه که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید، مابین خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج کاهشی ۱۱۲٫۳۹ (بالاترین سطح روز ۳ مارس) به ۱۰۳٫۹۵ (پایین ترین سطح روز ۲ آوریل) تشکیل شده است.

در حرکت کاهشی نفوذ قیمت به زیر سطح حمایت ۱۰۹٫۱۷ منجر به کاهش به سوی سطح ۱۰۸٫۱۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و در حرکت افزایشی نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۱۰٫۴۰ موجب صعود به سوی سطح ۱۱۲٫۳۹ می شود.

روند فعلی نزولی پیش بینی می شود و همچنان در روندی کاهشی به حرکت خود ادامه می دهد و این امکان وجود دارد که با شکست سطح حمایت ۱۰۹٫۱۷، که احتمالا امروز صورت خواهد گرفت، این کاهش قیمت قدرتمندانه به سوی سطح ۱۰۸٫۱۷ پیش رود.

در حاضر حرکت یکنواخت و خنثی قیمت نفت برنت ادامه دارد تا یکی از این سطوح با قدرت شکسته شود. در هر صورت برای امروز شانس حرکت کاهشی بیشتر از افزایشی می باشد و با شکسته شدن سطح ۱۰۹٫۱۷ دلار/بشکه، فشارهای نزولی بر نفت برنت شدت بیشتری به خود خواهد گرفت که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت