نگاهی به تحلیل و چشم انداز ماهیانه قیمت جهانی اونس طلا

در چارت پایین قیمت جهانی اونس طلا کاملا به وضوح مشخص است که حرکت اصلاح افزایشی کوتاه مدت از سطح ۱۳۲۱٫۳۵ ( پایین ترین سطح روز ۱۶ آوریل ) با توجه به تشکیل سقف سه قلو (Triple Top) در منطقه ۱۴۸۷ در موج A کامل شده است و از هم اکنون تا ظرف ۲ الی ۴ هفته آینده در موج C هستیم و در چارت زیر به وضوح مشخص است که موج نزولی B به راحتی توانسته بیش از ۷۶٫۴ درصد از موج A را برگشت و نزول نماید به عبارتی قیمت اونس طلا در این موج تا نرخهای زیر ۱۳۶۰ ( سطح فیب ۷۶٫۴ درصدی از ۱۳۲۱ به ۱۴۸۷ ) کاهش یافته و کف قیمتی در محدوده ۱۳۵۳ و ۱۳۳۸  ساخته است و هم اکنون در موج C قرار داریم.

در هر حال ذکر این نکته نیز مهم است که حرکت بازگشتی اخیر از سطح ۱۳۲۱٫۳۶ در جهت خلاف روند کاهشی آغاز شده از سطح ۱۷۹۵٫۶۹ ( بالاترین سطح روز ۵ اکتبر ۲۰۱۲ ) می باشد ، در نتیجه این حرکت اصلاحی با توجه به تکمیل موج B احتمالا در موج کنونی C گسترش یابد که در نمودار اول و دوم مشخص است . البته در نمودار دوم می بینیم که قیمت اونس طلا در موج افزایشی A  قادر نبوده که به حرکت اصلاحی آغاز شده خود از سطح ۱۳۲۱  تا سطح ۱۵۰۳ ( سطح فیب ۳۸٫۲ درصدی ) ادامه دهد .

اگرچه مشخص نیست که آیا این حرکت اصلاحی و برگشتی از سطح ۱۳۲۱ توان و قدرت کافی را برای رسیدن به منطقه ۱۵۵۹ ( سطح فیب ۵۰ درصدی ) یا ۱۶۱۴ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی ) دارد یا خیر اما حداقل می توان انتظار داشت که در طی ۲ الی ۴ هفته آینده در صورت شکست سطح ۱۴۱۴ (بالاترین سطح روز ۲۲ مه ) شاهد بازگشت دوباره قیمت به سوی ۱۴۲۴ و ۱۴۴۸ باشیم زیرا به باور ما این حرکت اصلاحی و برگشتی که از سطح ۱۳۲۱ شروع شده در سه موج بزرگ A , B , C خلاصه می شود.

همانطور که در بالا گفتیم ، موج اول آن یعنی موج A در همان منطقه ۱۴۸۷٫۸۰ ( بالاترین سطح روز ۳ مه ) کامل شده است و حرکت کاهشی در موج نزولی B نیز در سطح ۱۳۳۸ تکمیل گردیده است که این هدف را تشکیل الگوی سقف سه قلو تایید می نماید.

بنابراین فعلا در موج افزایشی C هستیم که این موج از سطح ۱۳۳۸ شروع شده است و بر اساس تحلیل سطوح فیبوناچی و شمارش امواج الیوت می تواند تا هدف اول ۱۴۲۴ ( سطح فیب ۳۸٫۲ درصدی ) و در صورت عبور از این سطح حتی تا منطقه  ۱۴۴۸اصلاح  و افزایش داشته باشد که البته این سناریو همانطور که عرض کردم مشروط به شکست کامل سطح ۱۴۱۴ ( بالاترین سطح روز ۲۲ مه ) می باشد.

لازم به ذکر است که اگر قیمت اونس طلا قاطعانه به زیر سطح  ۱۳۳۸ سقوط کند، می بایست در سناریوی بالا تجدید نظر کرد زیرا دیگر در چنین شرایطی نخواهیم بود و هدف بعدی سطح ۱۳۲۱خواهد بود و با شکسته شدن این سطح روند نزولی قبلی مجدد احیا خواهد شد که می تواند هدفهای نزولی ۱۲۸۵ و ۱۲۴۵ را نمایان سازد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا