تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

امروز اکثر بازارهای آسیایی و اروپایی تعطیل هستند (استرالیا ، هنگ کنگ و لندن) و از این رو، انتظار می رود میزان نقدینگی پایین و بازار در روندی خنثی قرار گیرد.

عمده توجه بازار به سفارشات خرید همچنان در حوالی ۱٫۳۸۰۰ تا ۱٫۳۷۷۵ و سفارشات فروش همچنان به ترتیب در ۱٫۳۸۶۵ – ۱٫۳۸۷۰ بعدی ۱٫۳۸۸۵ و ۱٫۳۸۹۰ و ۱٫۳۹۰۰ وجود دارد، خواهد بود. سفارشات فروش بعدی نیز در ۱٫۳۹۱۵ – ۱٫۳۹۲۰ و مرحله آخر در حدود منطقه ۱٫۳۹۴۰ و ۱٫۳۹۵۰ چیده شده اند.

از این رو، قیمت این زوج ارز در بازار جهانی ارز بین محدوده ۱٫۳۷۹۰ تا ۱٫۳۸۶۵ گیر کرده است و همانطور که عرض شد به علت قرار داشتن میزان سفارش خرید در محدوده ۱٫۳۸۰۰ (خط تنکان سن) تا ۱٫۳۷۷۵ و فروش در منطقه ۱٫۳۸۶۵ – ۱٫۳۸۷۰ فعلا در این دامنه تثبیت شده است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت نتوانسته که به کف ابر ایچیموکوی کاهش یابد. آنچه از گزارشها از بازارهای جهانی بدست می آید گویا سفارشهای خرید زیادی برای این زوج ارز بین ۱٫۳۸۰۰ تا ۱٫۳۷۷۵ وجود دارند و در نتیجه می توان گفت که این محدوده احتمالا محدوده حمایت خوبی برای قیمت یورو در مقابل دلار می باشد.

در سایر تحولات ، خبر تنشهای اوکراین با توافق روز پنجشنبه مقامات آمریکایی و اروپایی و روسی در مذاکرات ژنو تقریبا به پایان رسیده است که همین موجب تقویت تمایلات ریسک پذیری گردید بطوریکه ارزش دلار در مقابل ین ژاپن به بالاترین نرخهای ۲ هفته گذشته صعود کرد.

از طرفی آمارها از اقتصاد ژاپن نشان از کسری ۱٫۷۱ تریلیون ینی تراز تجاری دولت ژاپن در سال مالی منتهی به مارس دارد که همین نیز منجر به تضعیف بیشتر ین ژاپن در برابر ارزهای اصلی گردید.

بدین جهت می توان انتظار داشت که حرکت صعودی قیمت زوج دلار- ین ژاپن بار دیگر به سطح ۱۰۳٫۰۰ و کراسها یعنی زوج یورو – ین ژاپن به ۱۴۲ و پوند – ین ژاپن به سطح ۱۷۳ نزدیک شود.

امروز از اقتصاد آمریکا خبر خاصی منتشر نمی شود و از این رو انتظار می رود بازار با جریانات کم نقدینگی به کار خود ادامه دهد و در انتظار تحولات جدید از جمله اعلام آمارهای اقتصادی چین و شاخصهای مربوط به بازار مسکن آمریکا در هفته جاری بماند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو