تحلیل چشم انداز ایندکس جهانی دلار آمریکا (DXY) در هفته جاری

برای شاخص جهانی ایندکس بین المللی دلار آمریکا که در واقع یک ترکیبی از نرخهای برابری دلار در برابر ارزهایی مثل یورو ، پوند، ین ژاپن، دلار کانادا ، کرون نروژ … می باشد ، پیش بینی می کنیم که در هفته جاری مجدد سطح ۷۹٫۳۳ (پایین ترین سطح روز ۱۰ آوریل) را لمس کند زیرا چنین به نظر می رسد که حرکت برگشتی و اصلاحی که هفته گذشته از سطح ۷۹٫۳۳ شروع شده تکمیل گردیده است.

در نمودار زیر مشاهده می فرمائید که بررسی سطوح فیبوناچی از کاهش ۸۱٫۴۸۲ (بالاترین حد روز ۸ نوامبر ۲۰۱۳) به ۷۹٫۳۳ سطح مقاومت قیمت را بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی یعنی سطح ۷۹٫۸۳۸ نشان می دهد که مانع از استمرار افزایش ایندکس دلار آمریکا در هفته جاری خواهد شد.

پس از لمس چندین مرتبه این سطح مقاومت برای این هفته معامله گران منتظرند تا در نرخهای نزدیکی سطح مقاومت ۷۹٫۸۳۸ اقدام به فروش کنند و پس از تثیبت قیمت در پایین سطح مقاومت یاد شده، هدف نهایی در کوتاه مدت، رسیدن به نرخ ۷۹٫۳۳ است زیرا قیمت هنوز موفق به تثبیت در بالای سطح ۷۹٫۸۳۸ نشده است.

تنها در صورتی میتوان نسبت به شکست این سطح مقاومت اطمینان پیدا کرد که قیمت ایندکس جهانی دلار آمریکا بتواند به بالای سطح ۷۹٫۹۲۷ (بالاترین سطح هفته پیش) برسد که نشاندهنده شکست قاطع مقاومت ۷۹٫۸۳۸ می باشد و آن وقت می تواند هدف ۸۰٫۱۵۲ را نمایان سازد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی واقع شده است.

بنابراین در حال حاضر، بهترین استراتژی، فروش قیمت در محدوده نرخ های پایین ۷۹٫۸۰ و خرید در سطوح بالای ۷۹٫۹۲۷ است و تا زمانیکه قیمت در زیر سطح مقاومت ۷۹٫۹۲۷ قرار دارد احتمال کاهش مجدد قیمت به سطح ۷۹٫۳۳ وجود دارد که در چارت زیر دیده می شود.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا