تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

با بررسی نمودار قیمت جهانی اونس طلا و مناطق مقاومتی بسیار مهم آن به نظر میرسد مناطق ۱۳۰۱ و ۱۳۰۴ تا محدوده ۱۳۰۷ همچنان مقاومتهای خوبی برای قیمت می باشند و با توجه به اینکه قیمت در نمودار پایین توانسته سطح حمایت ۱۲۸۷ را بشکند هنوز اولین هدف قیمت را در این موج نزولی (c) سطح ۱۲۷۳ پیش بینی می کنیم.

در تصویر پایین نمودار ۱ ساعته قیمت اونس طلا را ملاحظه می‌کنید. سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی (c) که از سطح ۱۳۳۰٫۹۰ (بالاترین سطح روز ۱۴ آوریل) شروع شده شکسته شده است.

حمایت بعدی بر روی نرخ ۱۲۷۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) تشکیل شده است که به باور ما قیمت بزودی این محدوده را لمس خواهد کرد و چنانچه این سطح نیز شکسته شود می بایست منتظر فرود بیشتر قیمت به سوی سطح ۱۲۶۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) بود.

صندوق اسپایدر نیز به عنوان بزرگترین صندوق طلای جهان ۳ تن دیگر از ذخایر طلای خود کم کرد و هم اکنون کل موجودی ذخایر این صندوق ۷۹۲٫۱۴ تن می باشد.

مقاومت قیمت نیز در منطقه ۱۳۰۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) تشکیل شده است و تنها به شرط آنکه قیمت به بالای این سطح برسد موجب استمرار روند برگشتی از سطح ۱۲۷۷٫۲۹ (پایین ترین سطح روز۱ آوریل) می گردد.

بنابراین برای امروز عدم توانایی قیمت برای تثبیت در بالای محدوده مقاومتی ۱۳۰۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و ۱۳۰۴ و ۱۳۰۷ ، احتمال شروع مجدد روند نزولی به سوی ۱۲۷۳ را فراهم می آورد.

از این رو، بر این باوریم تا زمانیکه قیمت در زیر سطح ۱۳۰۷ قرار دارد حرکت نزولی اونس طلا پایدار خواهد ماند مگر آنکه سطح مقاومت ۱۳۰۷ شکسته شود که آن وقت می بایست در سناریوی کاهشی به ۱۲۷۳ تجدید نظر کرد.

امروز در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران شاخص فروش مسکن موجود آمریکا (انتظار کاهش از رقم ۴٫۶۰ میلیون واحد به ۴٫۵۷ میلیون واحد) اعلام خواهد شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا