تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت سطح حمایت ۱۰۳٫۱۹ دلار/بشکه را لمس کند زیرا حرکت برگشتی و اصلاحی که در برخورد به این سطح اتفاق افتاد تکمیل گردیده است.

این سطح حمایت همانطور که در نمودار پایین ملاحظه می فرمائید بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۹۷٫۳۷ (پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) به ۱۰۴٫۹۹ (بالاترین سطح روز ۱۶ آوریل) قرار گرفته است.

حرکت افزایشی از این سطح صرفا یک حرکت اصلاحی می باشد که به سوی نرخهای پایین کاهش خواهد یافت و به باور ما بخش بزرگی از این حرکت را می تواند معکوس کند.

در نمودار زیر کاملا به وضوح مشخص است که قیمت در پایین سطح ۱۰۴٫۹۹ قرار گرفته است و هنوز نتوانسته که به بالای این سطح برسد. چنین مکثی به نظر می رسد که یک سیگنال روشن از حرکت معکوس نزولی باشد. مخصوصا که در حال حاضر واگرایی منفی در اندیکاتور RSI تشکیل داده است.

از این رو فروش نفت خام با در نظر گرفتن حد استاپ ۱۰۴٫۹۹ مناسب است و هدف قیمتی نفت خام نیز در مرحله اول ۱۰۳٫۱۹ سپس ۱۰۲٫۹۵ و بعد از آن ۱۰۲٫۰۸ می‌تواند باشد که این سطوح نسبت‌های فیبوناچی می باشند که در نمودار زیر مشخص گردیده اند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

انتظار می رود در حال حاضر، قیمت نفت برنت دریای شمال همچنان در روندی خنثی مابین نرخهای ۱۰۹٫۱۷ تا ۱۱۰٫۴۰ دلار/بشکه به حرکت خود ادامه دهد تا امروز یا فردا از این ناحیه خارج شود و پس از آن به سوی ۱۰۸٫۱۷ کاهش یابد.

این محدوده باریک و خنثی مابین خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از کاهش ۱۱۲٫۳۹ (بالاترین سطح روز ۳ مارس) به ۱۰۳٫۹۵ (بالاترین سطح روز ۲ آوریل) قرار گرفته اند.

در طی دو روز گذشته قیمت نفت برنت در این منطقه در نوسان بوده است که باعث تشکیل دو کندل دوجی در چارت روزانه شده است. این دوجی ها نشان دهنده خستگی خریداران و احتمال برگشت قیمت به نرخهای پایین می باشد.

البته برای اینکه از این حرکت نزولی مطمئن شویم می بایست قیمت به پایین سطح حمایت ۱۰۹٫۱۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) کاهش یابد تا قیمت نفت برنت به سوی سطح ۱۰۸٫۱۷ برسد. در حرکت افزایشی نیز تنها به شرط شکست سطح مقاومت ۱۱۰٫۴۰ موجب صعود به سوی ۱۱۲٫۳۹ می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت