تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

در این زوج ارز دیروز هر چند سطح ۱٫۳۷۹۰ شکسته شد اما پول بک آن به بالای سطح ۱٫۳۸۰۰ نوید رالی صعودی جدیدی را تا حدود منطقه ۱٫۳۸۳۰ و ۱٫۳۸۴۰ الی ۱٫۳۸۵۰ میدهد و برای امروز بالاتر از آن فعلا مورد توجه ما نیست زیرا سفارشات فروش امروز این زوج ارز در حوالی ۱٫۳۸۳۰ و بعدی در منطقه نزدیکی ۱٫۳۸۴۰ و ۱٫۳۸۵۰ چیده شده اند.

سفارشات خرید امروز نیز به حول و حوش منطقه ۱٫۳۷۸۰ و ۱٫۳۷۷۵ انتقال یافته اند. همانگونه که در نمودار مشخص است، قیمت این زوج ارز به خط ابر ایچیموکوی برخورد کرده که به نوعی حمایت محسوب شده و فرصت ورود به معامله گران در کوتاه مدت داده است تا در منطقه ۱٫۳۷۸۰ و ۱٫۳۷۷۵ وارد خرید و در منطقه ۱٫۳۸۳۰ تا ۱٫۳۸۵۰ وارد فروش شوند.

در حرکت نزولی حتی اگر سطح حمایت مهم و اصلی ۱٫۳۷۷۵ (اطراف خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) نیز شکسته شود حمایتهای بعدی یورو به ترتیب در نرخهای ۱٫۳۷۳۸ (پایین ترین سطح روز ۸ آوریل) و سپس ۱٫۳۷۲۲ (خط میاگین متحرک ۱۰۰ روزه) قرار دارند. مقاومت نیز در نرخهای ۱٫۳۸۳۲ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) تا منطقه ۱٫۳۸۵۰ به چشم می خورند.

به باور ما تا سخنرانی آقای دراقی (ریس بانک مرکزی اروپا) در روز پنجشنبه و گزارش شاخص تورم مصرف کنندگان اروپا و جلسه بانک مرکزی آمریکا که هر دو این اخبار مهم قرار است روز۳۰ آوریل مورد توجه معامله گران قرار گیرد احتمال قرار گرفتن قیمت در روند خنثی را برای این زوج ارز بیشتر می کند.

اظهارات اخیر ریس بانک مرکزی اروپا نشانه ی آن است که بانک مرکزی اروپا تمایل زیادی برای مداخله در روند بازار دارد و اخیرا وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید نموده است که، بانک مرکزی، در صورت تقویت مستمر ارزش یورو سیاستهای انبساطی پولی خود را گسترش خواهد داد و مخالف افزایش شدید قیمت ارز یورو است .

این به معنای آن است که معامله گران برای امروز سفارشات فروش یورو را در حوالی ۱٫۳۸۳۰ و ۱٫۳۸۴۰ الی ۱٫۳۸۵۰ قرار داده اند و در نرخهای حدود ۱٫۳۷۸۰ و ۱٫۳۷۷۵ نیز وارد پوزیشن خرید یورو در مقابل دلار می شوند.

تمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

تحولات مربوط به این زوج ارز تا بدین لحظه نیز قابل توجه است زیرا حرکت صعودی آن کماکان پایدار مانده است و تمایلات ریسک پذیری بازار رو به افزایش است و از این رو، به دلیل رشد معاملات انتقالی، ین ژاپن در مقابل ارزهای اصلی رو به کاهش است .

در نمودار زوج ارز دلار- ین ژاپن در تایم‌ فریم روزانه، مشاهده می‌شود که قیمت دلار در مقابل ین ژاپن در حال صعود به سوی سطح ۱۰۳٫۰۹ (سقف ابر ایچیموکوی) میباشد و البته قبل از رسیدن به این سطح هدف اولیه را می توان در سطح ۱۰۳٫۰۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از حرکت اصلاحی ۱۰۴٫۱۳ به ۱۰۱٫۳۲) جستجو کرد.

برای امروز سفارشات خرید در منطقه نزدیکی ۱۰۲٫۳۰ و ۱۰۲٫۲۵ سفارشات فروش نیز در محدوده ۱۰۲٫۷۰ و ۱۰۲٫۷۵ بعدی ۱۰۲٫۹۰ الی ۱۰۳٫۰۰ قرار دارند که ما پیشنهاد می کنیم در معاملات امروز در حدود همین منطقه یعنی ۱۰۲٫۷۰ الی ۱۰۳٫۰۰ از پوزیشن های خرید خارج شوید و خرید امروز خود را تسویه نماید.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز اکنون در محدوده نرخهای ۱۴۱٫۲۰ و ۱۴۱٫۱۰ الی ۱۴۱٫۰۰ فرصتهای جدیدی برای خرید بوجود آمده است که می توان حد سود امروز را در حوالی منطقه مقاومت ۱۴۱٫۷۰ و ۱۴۱٫۸۰ در نظر گرفت.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن